Dziecko i Figura

Aktywność fizyczna

Chcesz SCHUDNĄĆ? Oto dlaczego NIE POWINNAŚ jeść WAFLI RYŻOWYCH

wafle ryżowe, dieta odchudzająca, właściwości wafli ryżowych

Dla wielu osób na diecie odchudzającej wafle ryżowe to zamiennik pieczywa. Niestety, chociaż są niskokaloryczne (porcja to 35 kcal), nie jest to dobry wybór na śniadanie ani przekąskę. Sprawdź dlaczego.

Bezwartościowe
Zazwyczaj produkuje się je z dmuchanych ziaren ryżu. Mają mało tłuszczu. Nie dostarczają wiele białka, na dodatek nie jest ono pełnowartościowe. Są źródłem węglowodanów. W związku z tym nie są zdrowym produktem.

Nie zawierają też zbyt wielu witamin (jedynie E i K) ani składników mineralnych. Główne to: magnan, magnez i selen.

Bez błonnika
Ważnym składnikiem potraw na diecie jest błonnik — zapewnia on uczucie sytości na długo, dzięki czemu nie podjadamy. Wafle są pozbawione tego składnika pokarmowego. Nie zaspokajają głodu.

Wysoki IG
Na dodatek wafle te mają wysoki indeks glikemiczny (87). Co oznacza? Po ich spożyciu szybko rośnie poziom glukozy we krwi. Powstaje zapotrzebowanie na insulinę. To szczególnie istotne w przypadku diabetyków.

Najgorszy wybór to smakowe wafle ryżowe, np. z dodatkiem sera czy czekolady. Te składniki sprawiają, że stają się one bardziej kaloryczne. Na dodatek wafle smakowe cechują się wyższą zawartością sodu.

Zobacz też: Ten koktajl SPALA TŁUSZCZ i oczyszcza z toksyn. Sekret top modelek

Źródło: WP
Źródło zdjęcia: Instagram


  
Wyżej