Wizyta w salonie pielęgnacji paznokci może być bardzo pożądanym luksusem w trakcie wypełnionego pracą, napiętego tygodnia. Ale jedna rzecz, może sprawić, że Twoja podróż do krainy relaksu na krześle mani-pedi, zamieni się w koszmar irytacji z powodu klienta na fotelu obok. Spróbuj więc zapamiętać te zasady kosmetycznej etykiety, abyś nie ryzykowała, że staniesz się osobą, która rujnuje każdemu odpoczynek.
Zasada # 1: Bądź uprzejma dla swojej manikiurzystki.
Przede wszystkim traktuj osobę obsługującą Twoje paznokcie z szacunkiem. Jeśli chcesz wyrazić prośbę, nie ma nic korzystnego w byciu niegrzecznym. To, że płacisz komuś za usługę, nie oznacza, że standardowa etykieta nie ma już racji bytu.
Zasada # 2: Odłóż słuchawkę.
Rozmowa przez telefon jest całkiem oczywista: ale nie w miejscu, które powinno przynosić odpoczynek. Jeśli musisz zadzwonić, trzymaj się krótkiej formy i używaj niskiej głośności. Każdy płaci, aby być w salonie i zasługuje na spokojny czas, tak jak Ty.
Zasada # 3: Wyłącz dźwięki alarmów tekstowych.
Dużą zaletą SMS-ów jest to, że już niewielu ludzi rozmawia przez telefon w miejscach publicznych. Z drugiej strony, wieczny „ding!” czyli dźwięk powiadomienia tekstowego jest równie irytujący. Włącz wibrację – albo jeszcze lepiej, całkiem wyłącz telefon.
Zasada # 4: Zachowaj osobiste rozmowy … dobrze, osobiste.
Przyjemnie jest umówić się z przyjaciółką w salonie paznokci i nadrobić zaległe tematy, ale gdy masz nieodpowiednią rozmowę na temat, powiedzmy, kłopotów małżeńskich? To nie brzmi dobrze. Zatrzymaj ją na bardziej prywatne spotkanie następnym razem. A jeśli nie siedzisz bezpośrednio obok swojej przyjaciółki, nie krzycz na cały salon, proszę.
Zasada # 5: Pilnuj swojej przestrzeni.
Fotele i przejścia mogą być zatłoczone. Pamiętaj, żeby trzymać swoje rzeczy przy sobie i nie robić dodatkowego tłoku wnosząc ze sobą tysiąca toreb i zakupów. Niech Twoje rzeczy nie zajmują miejsca ani nie utrudniają innym osobom usiąść.
Zasada # 6: Zawsze napiwki.
Tak jak w przypadku każdej usługi – przycinania włosów, spożywanie posiłków w restauracji, picia w barze – ważne jest, aby dawać napiwki. Wielu pracowników salonu doświadcza niskich zarobków, więc napiwki to sposób na związanie końca z końcem. Wskazówka 20% za standardowy manicure; więcej, jeśli czujesz, że Twoja usługa była wyjątkowa.
DB
Źródło: goodhousekeeping.com
Foto: pinterest.com
Komentarze
Komentarze