Przez intensywne przygotowania do świąt i szał zakupów, co roku wydajemy duże sumy pieniędzy. Wyprzedaże i sztuczki marketingowe czają się w galeriach na każdym kroku. W obecnych czasach, Internet także obfituje w takie sztuczki. Jak zapowiedz wyczyszczeniu swojego konta bankowego?
-
Noś gotówkę
Przez płatność kartą, nie mamy unaocznionego ubywania naszych pieniędzy. Dzięki płaceniu gotówką, zobaczysz jak pieniądze znikają portfela. To pozwoli Ci na kontrolę wydatków. Podobnie jest przy zakupach internetowych – przecież przelew to tylko cyferki..
-
Noś nowe banknoty
Okazuje się, że wygląd pieniędzy ma wpływ na nasze wydatki. Trudniej jest nam pożegnać się ze świeżym, błyszczącym banknotem. Zwłaszcza jeśli jest to duży nominał.
-
Nie daj się ponieść chwili
Zanim przejdziesz do płatności w sklepie internetowym, daj sobie czas. Wyłącz komputer, albo zajmij się czymś innym i wróć do koszyka jutro. Nie rób zakupów pod wpływem impulsu. Po czasie może okazać się, że wcale tego nie potrzebujesz, albo znalazłaś coś w lepszej cenie.
-
Nie wdawaj się w rozmowy ze sprzedawcą
Im dłużej rozmawiamy z handlarzem, tym więcej produktów u niego kupimy. Jest to spowodowane wytworzoną atmosferą i niezręczną presją – przecież ta osoba tak się zaangażowała w pomoc i doradztwo..
-
Na zakupy idź najedzona
Tak dobrze widzisz – to czy jesteś najedzona ma ogromny wpływ. Kiedy jesteś głodna, masz ochotę wykupić pół sklepu z żywnością. Kiedy robisz zakupy na pełny żołądek, nie kupujesz nadprogramowych rzeczy.
-
Nie rejestruj się na stronach
Robiąc zakupy przez Internet, nie rejestruj konta na stronach. Po dokonaniu zakupu, będziesz zasypywana mailami z kuszącymi ofertami. Jeśli do finalizacji zakupu nie dojdzie, wtedy Twoja skrzynka pocztowa zostanie zalana przez maile przypominające.
-
Przejrzyj dokładnie szafę
Kobiety mają tendencję do powielania ubrań, bądź kupowania rzeczy które tak naprawdę nam się nie podobają. Przeglądając szafę, zobaczysz czego konkretnie Ci trzeba i czy w ogóle jest coś takiego.
-
Nie próbuj degustacji
Podobnie jak interakcja ze sprzedającym – degustacja zakłada, że klient odwdzięczy się zakupem produktu. Skup się na tym, po co przyszłaś i nie daj się naciągnąć na dodatkowy wydatek.
Komentarze
Komentarze