Dziecko i Figura

Główna

Jak pokonać wiosenne przemęczenie? Podpowiadamy!

wiosenne

Zimą nasz nastrój pogarsza się z powodu braku światła słonecznego a właśnie teraz, kiedy wielkimi krokami zbliża się już wiosna – paradoksalnie z uwagi na zwiększenie ilości godzin ze słońcem!

Czym to może skutkować?

Wiele osób czuje się wiosną osłabionych, apatycznych i kompletnie pozbawionych energii. Ma kłopoty z koncentracją, odczuwa wahania nastrojów oraz łatwo popada w rozdrażnienie.

Zespół wspomnianych wyżej objawów nosi nazwę wiosennego przemęczenia lub też przesilenia. Nie jest to jednak choroba, tylko fizjologia, a dokładniej – wynik zmian w wydzielaniu hormonów, spowodowany zdecydowanie większą niż zimą ilością światła słonecznego.

Czytaj też: PRZEŁOM w badaniach nad otyłością! TYLE …% BMI dzieci DZIEDZICZĄ od rodziców!

wiosenne

Unsplash

Jak sobie poradzić z wiosennym spadkiem witalności? Podpowiadamy!

1. Nie narzucaj sobie zbyt wielu zadań. Postaraj  trzymać się stałego harmonogramu dnia, a ambitne i bardziej wymagające zadania, odłóż na później.

2. Nie wdrażaj wczesną wiosną zbyt intensywnego programu ćwiczeń fizycznych. Rób to stopniowo, by się nie przeforsować!

3. Uważnie wsłuchaj się w swój organizm. Nie ignoruj jego wołania o wypoczynek a szczególnie o sen!

4. Spożywaj 4-5 lekkostrawnych posiłków w ciągu dnia. Pilnuj, by zawierały one naturalne witaminy i minerały.

5. Pij dużo płynów, w szczególności wody mineralnej. Odpowiednie nawodnienie pobudza nasz metabolizm i pozwala usunąć z organizmu groźne toksyny.

6. Chodź na regularne spacery. Dotleniaj się w parku lub lesie, biorąc na świeżym powietrzu 10 głębokich oddechów 3 razy dziennie.

7. Zrób sobie relaksującą kąpiel z dodatkiem soli Epsom. Możesz też udać się na basen lub do sauny.

Czytaj też: Naukowcy odkryli GŁÓWNĄ przyczynę OTYŁOŚCI! TO…

wiosenne

Unsplash

Źródło: Medonet

Zdjęcia: Unsplash






  
Wyżej