Site icon Dziecko i Figura

Piękne kobiety w reklamach wywołują u mężczyzn…

kobiety

Pixabay

Według badań opublikowanych w dzienniku „Journal of Consumer Research”, mężczyźni, którzy widzą seksowne kobiety w reklamach, odłączają się od rzeczywistości i zmniejszają się szanse na to, że faktycznie kupią prezentowany produkt. Szczególnie jeśli ma on cel charytatywny.

W badaniach wzięli udział mężczyźni w przedziale wiekowym 18–24. Uczestnicy oglądali na przemian portrety seksownych kobiet, miłe dla oka obrazki, krajobrazy lub po prostu nic. Mężczyźni, którzy przyglądali się seksownym kobietom skupiali się na reakcjach własnych ciał i odczuciach (zmęczenia, podekscytowania, senności lub znudzenia). Mniej zaś na swoich rolach społecznych i własnych osobowościach (inteligentny, gracz zespołowy, towarzyski, itd.).

Mężczyźni oglądający seksowne kobiety określali się jako „mający mniejsze podobieństwo do innych ludzi”, a także odczuwali społeczne odłączenie się od siebie i od innych. Spadło również prawdopodobieństwo, że poczują chęć do działań charytatywnych.

Unsplash

W trakcie jednego z badań mężczyźni, którzy przyglądali się kobietom, nie chcieli dać 10 dolarów innemu studentowi (ani mężczyźnie, ani kobiecie). Nie chcieli też kupić koszulki i przez to wesprzeć akcji związanej z ochroną środowiska.

„Wyciągnęliśmy z tego niezwykłe wnioski” – twierdzi autor badania.

„Akcje charytatywne powinny dwa razy pomyśleć zanim zdecydują się na promowanie swoich działań poprzez reklamy zawierające seksualne bodźce. Takie strategie mogą się okazać totalnym niewypałem” – dodaje naukowiec.

Czytaj też: Naukowcy: Kobiety mają w nocy WIĘCEJ… niż mężczyźni!

Źródło: Esciencenews.com

Zdjęcia: Unsplash

Komentarze

Komentarze

Exit mobile version