Jakiś czas temu w sieci zawrzało na temat kontrowersyjnego spotu, dotyczącego środków wczesnoporonnych. Reklamie przewodziło hasło: „Czy jesteś w stanie to porzucić dla dziecka?”. Jak się okazuje, osoby odpowiedzialne za stworzenie kampanii to przedstawiciele Brytyjskiej Służby Zdrowia. W momencie, w którym informacje dotarły do opinii publicznej, wiele środowisk wyraziło swoją dezaprobatę wobec spotu i jej twórców.
Spot przygotowano w dwóch wersjach- jedna dedykowana była kobietom, druga mężczyznom. Pierwsza wersja ukazuje kobiece szpilki na wysokim obcasie oraz pomadkę. Na drugiej zauważyć możemy typowo męską atrakcję- konsolę do gier. U dołu dostrzec możemy także smoczek. Biorąc pod lupę przekaz reklamy, możemy wnioskować, że opieka nad dziećmi przedstawiana jest jako przeszkoda w spędzaniu wolnego czasu i dbaniu o swój wygląd.
„Nie mogłam uwierzyć w to, co widzę. Wpatrywałam się w te hasła i myślałam o tym, jakie są zakłamane. Wynika z nich, że jak kobieta zostaje matką, to automatycznie przestaje o siebie dbać. Pomysłodawcy tego spotu podeszli do sprawy w zły sposób. Ich sposób widzenia jest przestarzały”-podsumowuje Kirstie Jones, specjalizująca się w social mediach. Według niej przekaz kampanii przyniósł skutek odwrotny od pierwotnie zamierzonego.
Po fali krytyki, Dyrektor Departamentu Położnictwa, Ginekologii i Zdrowia Seksualnego w Walsall Healthcare NHS Trust, Nicola Wenlock, odniosła się do zaistniałej sytuacji. Przeprosiła za ewentualny niepokój, który mógł zrodzić się w głowach wielu osób. W jej opinii przedstawiciele Brytyjskiej Służby Zdrowia mieli na celu wzmocnić świadomość ludzi na temat antykoncepcji oraz jej prawidłowego użytkowania w nagłych wypadkach.
Jakie jest Wasze zdanie na temat tej reklamy?
Zobacz też: URODZIŁA W KILKA SEKUND, jadąc autem! Mąż NAGRAŁ PORÓD i wrzucił do sieci
źródło: wsensie.pl
źródło zdjęcia: twitter @kJaltuszewski
Komentarze
Komentarze