Dlaczego dzieci mają problemy z nauką? Okazuje się, że nie chodzi wyłącznie o lenistwo. Problem może być zakorzeniony znacznie głębiej. Bardzo ważna jest relacja dziecka z nauczycielem, ale również poczucie bezpieczeństwa. O edukacji dzieci i młodzieży w swojej książce opowiada Joanna Steinke-Kalembka.
Dla dziecka bardzo ważna jest sympatia ze strony nauczyciela. Jeśli uczeń nie czuje, że jest dla nauczyciela ważny i wartościowy jako człowiek, a zamiast tego czuje się niedoceniany, traktowany niesprawiedliwie, krytykowany, to proces nauczania nie zajdzie. Kiedy dziecko nie doznaje życzliwego wsparcia ze strony nauczyciela, to w najlepszym wypadku nic z jego lekcji nie wyniesie. Natomiast jeżeli ma poczucie, że nauczyciel ocenia je jako kogoś słabego, bez potencjału, „głupiego”, to skutki tego mogę mieć daleko idące negatywne konsekwencje – tłumaczy w swojej książce pt. „Dodaj mi skrzydeł! Jak rozwijać u dzieci motywację wewnętrzną?” Joanna Steinke-Kalembka.
Autorka książki proponuje podejście do wychowania polegające na budowaniu wspierającej relacji z dzieckiem i współdziałaniu. W jej opinii motywowanie dziecka powinno opierać się na odpowiedniej komunikacji, a także wprowadzaniu niezbędnych zasad, które będą przestrzegane przez obydwie strony.
Komentarze
Komentarze