Niestety tak! Przypuszczenia okazały się prawdziwe i potwierdzone badaniami. Dzieci, które spędzają dłuższy czas przy użyciu technologii, są bardziej podatne na otyłość – stwierdza nowe badanie.
Grupa specjalistów ds. Zdrowia dzieci odkryła „silny związek” między wzrostem otyłości wśród dzieci a częstym kontaktem z mediami społecznościowymi. W świetle swoich ustaleń ostrzegają rodziców, aby podjęli działania ograniczając czas poświęcany przez dzieci na siedzenie przed ekranem do 90 minut dziennie.
„Rodzice powinni ograniczyć oglądanie telewizji i korzystanie z komputerów i podobnych urządzeń do nie więcej niż 1,5 godziny dziennie i tylko wtedy, gdy dziecko ma więcej niż 4 lata” – informuje główny autor dr Adamos Hadjipanayis.
„Ponadto pediatrzy powinni informować rodziców o ogólnym ryzyku związanym z wykorzystaniem środków masowego przekazu w rozwoju poznawczym i fizycznym ich dzieci.”
Przeciętny maluch spędza godzinę oglądając telewizję, stwierdzili naukowcy. A do czasu, gdy dziecko osiągnie wiek dziewięciu lat, czas ten wydłuża się nawet do siedmiu godzin dziennie!! Dodatkowo poświęca czas oddając się innym formom mediów cyfrowych, donosi The Daily Telegraph .
Dzieciom trudno uciec od pokusy „świecącego ekranu”. Badania opublikowane w czasopiśmie Acta Paediatrica pokazały, że 97 procent europejskich gospodarstw domowych ma co najmniej jeden telewizor, a 72 procent ma dostęp do komputera. Badacze uważają, że przyczyniło się to do epidemii otyłości wśród dzieci w Europie, która stała się powszechna, zwłaszcza w ciągu ostatnich 25 lat.
Stwierdzili także, że korzystanie z telefonów i logowanie się na portalach społecznościowych późno w nocy może bardzo negatywnie wpływać na wzorce snu młodych ludzi, co dodatkowo może zwiększać ryzyko otyłości.
Oprócz zakazu wstawiania telewizorów do sypialni dziecięcych, autorzy badania doradzają rodzicom, aby dawali przykład i zmniejszali swój własny czas spędzany przed telewizorem lub komputerem, szczególnie wtedy, gdy są z dziećmi.
DB
Źródło: independent.co.uk
foto pixaby.com
Komentarze
Komentarze