Dziecko i Figura

Główna

Zdrowe kości! Oto 7 oznak, których nigdy nie należy bagatelizować!

kości

Wiele osób uważa się, że osteoporoza nie jest czymś, o co trzeba się martwić, kiedy jesteśmy młodzi. Ale czy rzeczywiście tak jest?

Nasza sprawność fizyczna i wydajność wynika przede wszystkim z dobrego zdrowia naszych kości. Słabe kości mogą opóźniać pożądane wyniki fizyczne oraz narażać nas na poważne obrażenia. Często uważa się, że osteoporoza jest problemem „seniorów” i że nie należy się nią martwić, kiedy jesteśmy młodzi. Ale czy to prawda?

Chociaż prawdą jest, że większość złamań bioder, kręgosłupa i przedramienia, występuje najczęściej u osób starszych, jeśli doświadczysz złamania w młodym wieku, nigdy nie powinnaś tego bagatelizować!

Oto kilka zaskakujących wskazówek, na które należy zwrócić uwagę, ponieważ mogą nam one sygnalizować zły stan naszych kości.

1. Kruche paznokcie

Kruche paznokcie mogą wynikać z wielu czynników, ale dwa najważniejsze powody to niedobory wapnia i kolagenu. Niedobór wapnia można rozwiązać poprzez spożywanie produktów mlecznych, zielonych warzyw liściastych, jagód, soi, jarmużu, sardynek i brokułów. Bogate w białko źródła kolagenu to kurczak, ryba, fasola, jajka i produkty mleczne. Można również uzupełnić te niedobory poprzez przyjmowanie odpowiednich suplementów.

2. Cofające się dziąsła

Niektórzy pacjenci doświadczają cofania się dziąseł z kości szczęki. Badania pokazują, że kobiety z osteoporozą trzy razy częściej tracą zęby w młodym wieku!

3. Doświadczanie uporczywych skurczów i bólu

Częste skurcze mięśni i ból, mogą być oznaką niedoboru minerałów lub witamin. Jeśli problem będzie się powtarzał, może to prowadzić do utraty masy kostnej.

Czytaj też: APLIKACJE na telefon, które wspierają ZDROWIE! Masz już którąś z nich?

kości

Unsplash

4. Twoje serce bije szybciej niż zwykle

Puls spoczynkowy większy niż 80 uderzeń/min, może zwiększać ryzyko złamania miednicy, bioder lub kręgosłupa podczas wstawania z pozycji siedzącej. Ludzie prowadzący siedzący tryb życia, zwykle mają tendencję do większego tętna spoczynkowego, szczególnie ci z nadwagą. Wskazane są zatem regularne ćwiczenia i przejście na zdrową dietę, która pomoże nam zrzucić zbędne kilogramy.

5. Spożywanie alkoholu

Codzienne spożywanie alkoholu może być szkodliwe dla kości, nawet w przypadku młodych mężczyzn i kobiet. Pijący są bardziej podatni na utratę masy kostnej i złamania. Jest to związane zarówno ze złą dietą, jak i zwiększonym ryzykiem upadku.

6. Palenie

Codzienne palenie więcej niż czterech papierosów, ma bezpośredni wpływ na kości. Powoduje to resorpcję kości oraz utratę minerałów, co ostatecznie prowadzi do osteoporozy i złamań.

7. Historia medyczna

Pacjenci przyjmujący leki na tarczycę, astmę, kobiety po menopauzie, osoby na sterydach, są bardziej podatni na rozwój resorpcji kości, bólów stawów i osteoporozy.

Czytaj też: Lekarze ALARMUJĄ! Stanie w korkach MOŻE POWODOWAĆ…

Źródło: Indianexpress.com

Zdjęcia: Unsplash






  
Wyżej