W ostatnim czasie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał dwie firmy, które celowo wprowadzały swoich klientów w błąd. Chodzi o serwisy HotAwards i HotPrizes.
Następujące serwisy nakłaniały klientów do wysyłania bardzo drogich SMS-ów premium, co w rezultacie miało przyczynić się do wygrania sprzętu elektronicznego, m.in. laptopów, tabletów czy drogich telefonów komórkowych.
Dziennik Zachodni postanowił przybliżyć zasady działania nieuczciwych firm. Po rozwiązaniu przez konsumenta zadania, pojawiała się informacja: Gratulacje! Udało ci się!”, a chwilkę później kolejny komunikat: „To już ostatni krok! Uzupełnij swoje dane. Wyślij SMS’a o treści (…) pod numer (…).
Okazuje się, że za wysyłanie tego typu SMS-ów było niezwykle kosztowne! Po wysłaniu wiadomości klient otrzymywał dostęp do serwisu HotAwards lub HotPrizes, który naliczał punkty. Zebrane punkty można było zamienić na cenne nagrody. Jak to wyglądało w praktyce?
1 SMS o wartości 30,75 zł dawał równowartość 25 punktów. Ale to tylko ułamek punktów, które trzeba było zebrać, aby otrzymać coś cennego. Na przykład do uzyskania iPhona wymagane było 20 tys. punktów, czyli 800 wiadomości o wartości 24 tys. złotych!– podaje Fakt.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zadecydował, że serwisy HotAwards i HotPrizes zostaną ukarane za swoje nieuczciwe podejście do klientów. Karcz Provider zakończył działalność, a spółka Leaders musiała zapłacić niemałą kwotę. Około 616 861 złotych. Po nałożeniu kary spółka Leaders złożyła odwołanie.
Zobacz też: Słowa TEJ MATKI, poruszyły serca INTERNAUTÓW! „Robimy wszystko, żeby zawsze być razem!”
Źródło: Fakt.pl
Źródło zdjęcia: pixabay.com
Komentarze
Komentarze