SEKSISTOWSKA świąteczna reklama SIECIÓWKI. Internauci OBURZENI!
Jak co roku bywa już w połowie listopada ruszają reklamy o tematyce świątecznej. Producenci prześcigają się w pomysłach na chwytny spot reklamowy. Raz wychodzi to lepiej, raz gorzej a czasami otrzymujemy przysłowiowego „gniota”. Takim określeniem można chyba nazwać świąteczną reklamę znanej sieciówki PEPCO. Tym razem aktorzy reklamy nie chcieli skupiać się na „oklepanych” już pomysłach na prezent a na… talentach kobiet. I to one wywołały największe oburzenie w sieci. Bowiem zaliczono do nich : gotowanie, sprzątanie i dekorowanie. W spocie speszonym kobietom, którym ciężko określić swoje talenty, ochoczo spieszą mężowie, dla których talenty żon przejawiają się w domu, podczas podstawowych czynności domowych.
Reklama nie spotkała się jednak z ciepłym przyjęciem. Na profilu marki kobiety dały upust swoim emocjom nie kryjąc przy tym oburzenia:
Wyglądanie pięknie to talent? Powtórzone dwa razy? A może ‚jak nikt tłumaczy matematykę’ albo ‚jest świetna w swojej pracy i dzięki temu jeździmy co roku na wakacje’. Kobiety naprawdę potrafią więcej niż być pięknymi matkami i paniami domu…
Moim talentem jest odróżnianie reklam zwykłych od żałośnie seksistowskich, jak ta.
Trzeba przyznać, że utrwalanie stereotypów kury domowej nie jest pomysłem najwyższych lotów. Ale ocenicie sami:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Vdq3NX3razE
źródło: wp.pl, youtube.pl
zdjęcie: pixabay.com
KB