Jak zrobić DOBRE pierwsze wrażenie na pracodawcach?

Sprawianie dobrego wrażenia jest kluczową sprawą podczas pierwszej rozmowy o pracę. Poznając nowych współpracowników staramy się zachowywać jak najbardziej profesjonalnie, przyjaźnie, prezentować swoje obycie i zaangażowanie. Jednak nie wszyscy wiedzą, jak godnie siebie reprezentować.

Podstawowe zasady

Zapytano o obserwacje kierowników kilku różnych branż biznesowych. Oprócz takich drobiazgów, jak zbyt intensywny zapach perfum, resztki jedzenia w ustach, czy odbieranie telefonu w trakcie ważnej rozmowy, wymieniali oni wiele często powtarzających się błędów.

Złe podejście – potencjalny pracownik nie powinien przychodzić na pierwsze spotkanie z myślą „no dobrze, to co mi oferujecie?”. Jego postawa powinna wskazywać, że to on chce dać coś od siebie, zastanowić się, jak jego udział wesprze ekipę i wskazać kierunek działania.

Często przesyła się list motywacyjny rozpoczynający się od „Szanowny Panie”. Ten błąd może przyczynić się do tego, by już na starcie odrzucać wykwalifikowanych kandydatów. Domniemanie, że to mężczyzna zajmuje się zatrudnianiem, wiele mówi o osobowości aplikującego.

Czytaj też: Praca dla matek pozostających w domu! Oto 6 najlepszych zajęć!

Jak się zachować?

Złota zasada: Nigdy się nie spóźniaj. Zawsze bądź wcześniej. Jeśli jesteś palaczem, nie rozsiewaj wokół siebie aury dopiero co wypalonego papierosa. Rozmowa może przez to skończyć się zbyt szybko. Tak samo będzie w przypadku, gdy przyjdziesz na rozmowę bez uprzedniego zdobycia wiedzy na temat firmy, w której chcesz się zatrudnić. Ta wiedza wskazuje, jaką pracownik wykazuje się etyką pracy, odpowiedzialnością i zapałem.

Brak kontaktu wzrokowego, lub chociażby uścisku dłoni, obniża poziom zaufania potencjalnego pracodawcy. Na pytanie „Co Pan/Pani może o sobie powiedzieć?”, nie wolno odpowiadać „A co by Pan/Pani chciał/-a wiedzieć?”.

Należy unikać rozwijania wypowiedzi na kontrowersyjne tematy, takie jak polityka, religia, aborcja itd. Pozostawaj profesjonalistą i skup się na tematach związanych z przyszłym zatrudnieniem. Trzeba się starać przede wszystkim być sobą. Wielu kandydatów zbytnio stara się adaptować styl rozmówców.

Nie wolno sprawiać wrażenia znudzonego rozmową, nawet, jeśli taka jest, a zawsze pokazywać swój entuzjazm. Nie przechwalaj się też zbyt mocno wspaniałościami swojej poprzedniej firmy.

Wielu ludzi udaje, że wie wszystko, a przez to źle wypada w oczach pracodawcy. Oni wolą, kiedy kandydat uczciwie się przyznaje, że nie zna odpowiedzi na zadane pytanie, szczególnie, gdy wykazuje chęć uzyskania wiedzy na dany temat. Wielu pracodawców szuka informacji o kandydacie w internecie. Skasuj ze swoich kont na sieciach społecznościowych kompromitujące cię informacje i zdjęcia.

Źródło: Businessnewsdaily.com

Zdjęcia: Pixabay

Komentarze

Komentarze