Close Menu
    Ostatnie wiadomości

    Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”

    2025-07-24 18:10

    Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań

    2025-07-23 16:47

    Grzyby w diecie dzieci — kiedy i jakie można podawać?

    2025-07-23 11:47
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Dzieje się!
    • Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”
    • Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań
    • Grzyby w diecie dzieci — kiedy i jakie można podawać?
    • Zakaz telefonów w szkołach? ZPP: niech edukacja będzie wyjątkiem
    • Babcia czy żłobek – co będzie lepsze dla Twojego dziecka?
    • Czy pozwolić nastolatce na depilację? Praktyczny poradnik dla rodziców
    • Narcyz w rodzinie? Chce mieć żonę i dzieci, ale nie chce być mężem ani ojcem
    • Lil Masti zakłada fundację „Dzieci są z nami”.
    Facebook X (Twitter)
    Dziecko i Figura
    • Strona główna
    • DZIECKO
    • Zdrowie
    • Mama i tata
    • Ciąża
    • Żywienie
    • Kontakt
    Dziecko i Figura
    Strona główna»DZIECKO»Najmłodszy nauczyciel w Polsce: „Szkoła nie musi kręcić się wokół ocen”
    DZIECKO

    Najmłodszy nauczyciel w Polsce: „Szkoła nie musi kręcić się wokół ocen”

    Kamila KopytiukKamila Kopytiuk2025-06-27 19:192 minuty czytania
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit Email
    źródło: pexels
    Udostępnij
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Bartłomiej Rosiak, jeden z najmłodszych nauczycieli w kraju, jasno mówi o tym, co jego zdaniem wymaga zmiany w polskiej szkole. Zwraca uwagę na to, że zbyt duży nacisk na oceny może być szkodliwy – zarówno dla uczniów, jak i samego procesu nauczania.

    Młody wiekiem, dojrzały podejściem

    Choć ma dopiero 21 lat, Bartłomiej Rosiak już pracuje jako nauczyciel języka polskiego w jednej z łódzkich podstawówek. Nie planował od początku kariery pedagogicznej – był bardzo dobry z chemii, wygrywał konkursy i rozważał kierunki ścisłe. Ostatecznie jednak wybrał polonistykę, bo – jak mówi – to dziedzina, która pozwala nie tylko uczyć, ale też wychowywać.

    Oceny to nie wszystko

    Zdaniem Rosiaka, polska szkoła przywiązuje zbyt dużą wagę do cyferek w dzienniku. Zauważa, że często uczniowie są oceniani nie tylko za wiedzę, ale również za obecność, stroje czy estetykę zeszytu. W jego ocenie system oceniania bywa niesprawiedliwy i mało motywujący.
    – Jeśli dziecko ma same piątki, to wcale nie musi oznaczać, że wszystko jest w porządku – mówi. – Czasem to może świadczyć o nadmiernym dopasowywaniu się do wymagań, a nie o rzeczywistym rozwoju.

    Bez ocen – więcej przestrzeni na rozwój

    Rosiak postuluje, by poważnie zastanowić się nad odejściem od tradycyjnych ocen. Uważa, że takie rozwiązanie mogłoby przynieść korzyści: mniej stresu, więcej samodzielności i prawdziwego uczenia się. Jego zdaniem edukacja powinna opierać się na rozmowie, obserwacji postępów i informacji zwrotnej, a nie na liczbach wpisywanych do dziennika.

    Potrzeba zmiany w myśleniu

    Chociaż Rosiak nie twierdzi, że oceny trzeba zlikwidować natychmiast, to jest przekonany, że szkoła powinna bardziej wspierać rozwój osobisty, kreatywność i samodzielność ucznia. Wierzy, że system edukacyjny powinien być przede wszystkim przestrzenią do budowania relacji i odkrywania świata – nie tylko miejscem oceniania.

    Bartłomiej Rosiak to przykład nauczyciela nowego pokolenia – otwartego, refleksyjnego i odważnego w swoich poglądach. Jego głos w dyskusji o reformie systemu oceniania jest ważny, bo pokazuje, że młodzi pedagodzy chcą edukacji bardziej ludzkiej i mniej opartej na presji. Może właśnie takich nauczycieli dziś najbardziej potrzebuje polska szkoła.

    bartłomiej rosiak bez presji edukacja nauczyciel nowe szkoły oceny polska edukacja strona główna system edukacji zmiana w szkole
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Podobne artykuły

    Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”

    2025-07-24 18:10

    Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań

    2025-07-23 16:47

    Grzyby w diecie dzieci — kiedy i jakie można podawać?

    2025-07-23 11:47

    Zakaz telefonów w szkołach? ZPP: niech edukacja będzie wyjątkiem

    2025-07-22 15:42

    Babcia czy żłobek – co będzie lepsze dla Twojego dziecka?

    2025-07-21 14:00

    Czy pozwolić nastolatce na depilację? Praktyczny poradnik dla rodziców

    2025-07-20 22:46
    Odpowiedz Anuluj odpowiedź

    Nie przegap
    DZIECKO

    Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”

    Kontrowersyjne podejście do wychowania dzieci podbija internet – mama uczy swoje pociechy, że w sytuacji przemocy nie warto szukać pomocy u nauczycieli, lecz od razu się bronić i „oddawać mocniej”. Jak na to patrzą eksperci i co może oznaczać takie podejście dla dzieci? Sprawdź, jakie są argumenty za i przeciw tej metodzie.

    Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań

    2025-07-23 16:47

    Grzyby w diecie dzieci — kiedy i jakie można podawać?

    2025-07-23 11:47

    Zakaz telefonów w szkołach? ZPP: niech edukacja będzie wyjątkiem

    2025-07-22 15:42
    Społeczności
    • Facebook
    • Twitter
    Ostatnie wiadomości

    Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”

    2025-07-24 18:10

    Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań

    2025-07-23 16:47

    Grzyby w diecie dzieci — kiedy i jakie można podawać?

    2025-07-23 11:47

    Zakaz telefonów w szkołach? ZPP: niech edukacja będzie wyjątkiem

    2025-07-22 15:42
    Facebook X (Twitter)
    • Strona główna
    • Polityka prywatności
    © 2025 https://dzieckoifigura.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.