Dziecko i Figura

Główna

Codzienne spożywanie jabłek CHRONI PRZED…

jabłek

Jabłka mają wiele zalet. Udowodniono już, że codzienne spożywanie jabłek redukuje obumieranie naczyń krwionośnych, jak w przypadku przyjmowania statyny. Stwierdzono także, że jedzenie jabłek obniża ryzyko udaru o ponad 50%. Jednak do tej pory nie zwracano większej uwagi na to, że bioaktywne związki zawarte w jabłkach (jak np. błonnik czy polifenole) nie są wchłaniane w trakcie trawienia, natomiast pobudzają układ odpornościowy i pomagają utrzymać odpowiednią wagę.

Codzienne spożywanie jabłek ma wiele zalet

Naukowcy wzięli pod lupę 7 rodzajów jabłek: Granny Smith, Braeburn, Fuji, Gala, Golden Delicious, McIntosh i Red Delicious. Zawarte w nich bioaktywne związki pobudzały dobre bakterie w jelitach myszy, które poddano badaniom. Najlepsze z pośród wyżej wymienionych rodzajów okazały się jabłka Granny Smith. Są bogate w przeciwutleniacze i błonnik i zawierają mniej węglowodanów.

Czytaj też: Jadła JEDNO JABŁKO DZIENNIE. Zdradziła, CO SIĘ Z NIĄ STAŁO po 30 dniach

Walka z otyłością

Nawet w starciu z kwasem żołądkowym i enzymami pozostają nietknięte, gdy docierają do kolonii w jelitach, które pomagają im fermentować i produkować kwas masłowy, który odżywia potrzebne nam bakterie.

„Wyniki tych badań mogą pomóc konsumentom wybrać jabłka jako środek w walce z otyłością” – twierdzi badaczka Giulana Noratto.

Grupa badawcza pod okiem Noratto z The School of Food Science w Waszyngtonie, opublikowała wyniki swojej pracy w dzienniku „Food Chemistry”.

Źródło: Medicalnewstoday.com

Zdjęcie: Pexels





  
Wyżej