Facebook uznał TĘ reklamę cebuli za „zbyt seksowną”! Zgadzacie się?

Popularny serwis społecznościowy Facebook zakazał pokazywania reklamy cebuli kanadyjskiej firmy rolniczej Gaze Seed Company, uznając ją za „zbyt seksowną” – poinformował kanał telewizyjny CBC.

Zbanował reklamę

Serwis społecznościowy odrzucił zdjęcie przedstawiające całą cebulę leżącą w koszu i jedną przeciętą na pół na pierwszym planie. Rzecznik firmy Jackson McLean zauważył, że trzeba mieć naprawdę bujną wyobraźnię, aby zobaczyć cokolwiek seksownego na tym zdjęciu.

„Wykorzystaliśmy ten obraz w reklamie na Facebooku, aby sprzedać na platformie nasiona słodkiej cebuli Walla Walla, gdy powiedziano nam, że zdjęcie jest niezgodne z polityką reklamową Facebooka” – mówi przedstawiciel firmy, Jackson McLean.

Czytaj też: Piękne kobiety w reklamach wywołują u mężczyzn…

cebuli
FB

Zdjęcie użyte w reklamie przedstawia opakowanie nasion i garść cebuli firmy w wiklinowym koszu, które, jak stwierdził Facebook, zostały ustawione w „seksualnie sugestywny sposób”. Jednak według Gaze Seed Company, to nieprawda. Mimo to, należy zauważyć, że kontrowersja wokół reklamy przyniosła firmie większą sprzedaż niż sama reklama.

„Dostaliśmy powiadomienie, że jest to „jawnie seksualny obraz” i że Facebook musi go usunąć z witryny. Wydaje mi się, że coś w tych dwóch okrągłych kształtach mogło zostać błędnie zinterpretowane jako nagie piersi lub coś w tym rodzaju. Na początku myślałem, że to pomyłka lub żart, ale z czasem zorientowałem się, że oni mówią poważnie” – dodaje McLean.

Wcześniej nie było skarg

McLean dodał, że firma wcześniej wykupowała już reklamy w sieci społecznościowej i nie było żadnych skarg.

Facebook z czasem odblokował post. Przedstawiciele firmy wyjaśnili, że powodem błędu był automatyczny algorytm, który źle zinterpretował fotografię.

Źródło: Facebook

Zdjęcia: Facebook, Pixabay

Komentarze

Komentarze