Dziecko i Figura

Główna

Nie możesz spać? Dzięki TYM TRIKOM, poprawisz znacznie JAKOŚĆ SWOJEGO SNU

sen, jakość snu, bezsenność

Sen to czynność niezbędna w życiu każdego człowieka, która pomaga nam odpocząć, zregenerować siły i wstać z nową energią kolejnego dnia. Przedstawiamy skuteczne triki, dzięki którym poprawi się jakość twojego snu.

Pamiętaj! Sypialnia to nie biuro

Sypialnia to miejsce relaksu, snu i odprężenia. Wrzuć na luz i przed snem nie agnażuj się w kończenie raportów, statystyk czy zadań. Twój mózg powinien wiedzieć, że kiedy wchodzisz do pokoju sypialnianego, on włącza tryb odpoczynku.

Przygotuj się do snu

Znajdź sobie nawyk poprzedzający sen, który stanie się swego rodzaju rytuałem, a następnie wprowadź go w życie. Postaw na jogę, ćwiczenia rozciągające, słuchanie muzyki klasycznej, kąpiel z bąbelkami, albo czytanie. Wszystko to wpłynie na stan twojego ducha, a organizm przygotuje się do odpoczynku i błogiego snu.

Światło w dzień, w nocy cień

Naukowcy ze Stanford Sleep Medicine Center przeprowadzili badania, które dowiodły, że osoby, które częściej przebywają na powietrzu i mają dostęp do światła słonecznego przesypiają około 46 minut dłużej od osób, które częściej przebywają w zaciemnionych pomieszczeniach.

Wieczorem warto jednak ograniczyć dostęp do światła. Jeśli masz problemy z zasypianiem, postaraj się zasunąć wszystkie rolety- to spowoduje, że zaśniesz szybciej, a twój sen będzie głębszy.

Przed snem zrezygnuj z urządzeń elektronicznych

Przed snem zrezygnuj z elektroniki takiej jak laptop, tablet czy telefon komórkowy. Używanie tego typu urządzeń obniża nawet o 50% wydzielanie w organizmie melatoniny- hormonu odpowiadającego za senność. Rezygnacja z elektroniki sprawi, że poczujesz się znacznie lepiej, a jakość twojego snu znacznie wzrośnie.

Zobacz też: Zobacz co się stanie Z TWOIM CIAŁEM, gdy zaczniesz pić codziennie FILIŻANKĘ ZIELONEJ HERBATY!

Źródło: womenshealth.p

Źródło zdjęcia: pixabay.com





  
Wyżej