Dziecko i Figura

DZIECKO

Posyłając DZIECKO do SZKOŁY, robisz mu KRZYWDĘ. Naukowcy mają dowody

Najnowsze wyniki badań zleconych naukowcom przez NASA dają nowy pogląd na edukację szkolną. Badacze mieli sprawdzić, skąd u ludzi bierze się taka cecha jak kreatywność. Przeanalizowali zachowania 1600 dzieci między 4. a 5. rokiem życia. Czego się dowiedzieli?

Wynik badań
Okazało się, że potencjał, z jakim przychodzimy na świat, nie rozwija się, ale z wiekiem maleje. Dowód? 98% badanych dzieci umiało w nowatorski sposób rozwiązać przedstawiony im problem, co mówi o ich genialności, mimo że nie była to wyselekcjonowana grupa osób.

Te sama grupa 1600 dzieci została ponownie przebana kilka lat później. Badacze chcieli sprawdzić, czy nauka w szkole ten potencjał i zdolność kreatywnego myślenia rozwija. Okazało się, że po latach tylko 30% osób miało podobny poziom nowatorskiego podejścia do problemu. 10-latkowie stracili kreatywność na rzecz schematycznego myślenia.

Do badań powrócono kolejny raz, gdy grupa dzieci ukończyła 15. rok życia. Wynik był jeszcze gorszy. Tylko 2% dzieci zachowało kreatywność, którą wykazało w wieku 5 lat.

Szkoła pozbawia kreatywności?
Gavin Nascimento twierdzi, że edukacja szkolna pozbawia dzieci kreatywności.

– Szkoła jest instytucją, która ma służyć potrzebom klasy rządzącej, a nie zwykłym ludziom. Aby elita mogła żyć wygodnie, dzieci muszą mieć wyprane mózgi, aby reagowały wedle życzenia — mówi.

Jak uchronić dziecko przed utratą kreatywności?
Warto rozbudzać w nim głód wiedzy i nie tłumić w zarodku jego pomysłów. Powinniśmy je motywować, zamiast mówić: Nie uda ci się to, To zły pomysł. Dbajmy o to, by dzieci uczyły się ze zrozumieniem, nie na pamięć.

Zobacz też: Masz dzieci w szkole? SPRAWDŹ, kiedy wypadają WOLNE DNI w 2018 roku

Źródło: ideapod.com
Źródło zdjęcia: pixabay.com



  
Wyżej