Dziecko i Figura

Główna

Są małe, ale bardzo zdrowe! Zapobiegają CUKRZYCY I działają ANTYRAKOWO!

Pestki dyni to prawdziwe bogactwo witamin. W ich składzie znajdziemy żelazo, potas, cynk, fosfor, magnez. W większości sklepów znajdziemy je już wyłuskane, gotowe od razu do spożycia.

Pestki dyni są drogocennym źródłem antyoksydantów. Tak zwane karotenoidy chronią nasz organizm przed wolnymi rodnikami, mają działanie przeciwnowotworowe, spowalniają procesy starzenia. Jak potwierdzają badania, dieta bogata w pestki dyni polecana jest kobietom w okresie postmenopauzalnym, kiedy są one szczególnie narażone na choroby nowotworowe (w szczególności na raka piersi).

Zawarty w pestkach magnez obniża poziom cholesterolu i cukru we krwi. Reguluje także ciśnienie. Jak dowiedli naukowcy, częste spożywanie pestek dyni zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu II nawet o 30 procent.

Jedząc pestki dyni poprawiamy perystaltykę naszych jelit. Błonnik zawarty w tej małej przekąsce jest bardzo potrzebny przy procesie trawienia pokarmów. Zmniejsza on wchłanianie tłuszczu oraz niweluje toksyny, które nagromadziły się w organizmie. Jest wskazany dla osób odchudzających się.

Pestki dyni to idealne rozwiązanie dla osób borykających się z bezsennością. Okazuje się bowiem, że w ich składzie znajdziemy tryptofan- składnik, którego organizm nie jest w stanie sam wytworzyć. Jego niedobór może doprowadzić do bezsenności. Zamiast faszerować się środkami nasennymi, wypróbuj przed snem zjeść garść pestek dyni.

Zobacz też: Nadmiernie wypadają Ci włosy? TEN TANI SPOSÓB pomoże JE URATOWAĆ!

Źródło: portal.abczdrowie.pl

Źródło zdjęcia: pixabay.com





  
Wyżej