Close Menu
    Ostatnie wiadomości

    Konflikt na przyjęciu urodzinowym: chłopcy pomagali dziewczynce za drobną zapłatę

    2025-07-25 12:29

    Czy muszę karmić wszystkie dzieci z osiedla? Jedna mama podliczyła koszty i ma dość

    2025-07-24 20:10

    Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”

    2025-07-24 18:10
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Dzieje się!
    • Konflikt na przyjęciu urodzinowym: chłopcy pomagali dziewczynce za drobną zapłatę
    • Czy muszę karmić wszystkie dzieci z osiedla? Jedna mama podliczyła koszty i ma dość
    • Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”
    • Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań
    • Grzyby w diecie dzieci — kiedy i jakie można podawać?
    • Zakaz telefonów w szkołach? ZPP: niech edukacja będzie wyjątkiem
    • Babcia czy żłobek – co będzie lepsze dla Twojego dziecka?
    • Czy pozwolić nastolatce na depilację? Praktyczny poradnik dla rodziców
    Facebook X (Twitter)
    Dziecko i Figura
    • Strona główna
    • DZIECKO
    • Zdrowie
    • Mama i tata
    • Ciąża
    • Żywienie
    • Kontakt
    Dziecko i Figura
    Strona główna»Główna»W tej SZKOLE aż 90-100% UCZNIÓW to dzieci EMIGRANTÓW, a NAUCZYCIELE nie mogą PRACOWAĆ! Czy podobna sytuacja spotka…?
    Główna

    W tej SZKOLE aż 90-100% UCZNIÓW to dzieci EMIGRANTÓW, a NAUCZYCIELE nie mogą PRACOWAĆ! Czy podobna sytuacja spotka…?

    Dziennikarz Dziecko i FiguraDziennikarz Dziecko i Figura2019-01-06 16:302 minuty czytania
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit Email
    Udostępnij
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Stosowanie polityki otwartych drzwi, przynajmniej w teorii wydaje się być szczytnym celem. Co jednak, gdy liczby idą w miliony, a asymilacja nie jest już konieczna, bo cudzoziemcy tworzą swoje „getta” w konkretnych dzielnicach?

     

    Taka sytuacja ma miejsce w Niemczech, gdzie tylko w 2015 r. przyjęto ok. 2 mln. emigrantów. Można rozmawiać o krajowych programach wparcia integracji miejscowych z przybyszami, jednak bardziej wymowne są konkretne przykłady.

    O takiej właśnie sytuacji czytamy w welt.de, gdzie zrozpaczona nauczycielka Ingrid König opowiada o sytuacji w jej szkole – Szkole Podstawowej Bertholda Otto we Frankfurcie nad Menem:

     

    „W naszych klasach mamy od 90 do 100 procent dzieci imigrantów, a nauczanie jest prawie niemożliwe. Znajomość niemieckiego wśród dzieci zwykle nie wystarcza do rozsądnej rozmowy.” – opowiada Ingrid.

     

    Poza trudnościami językowymi problemem są też złe warunki społeczne, rodzice z zaburzeniami psychicznymi, alkoholicy, czy ludzie, którzy po prostu nie wstają rano. Przez to wielu uczniów potrzebuje pomocy „Arki”, stowarzyszenia, które oferuje śniadanie, gorący lunch, pomoc w odrabianiu prac domowych i darowizny ze sklepu odzieżowego w szkole. 

    Problemów jest więcej. Jak mówi Ingrid König:

     

    „U nas [dzielnica Griesheim we Frankfurcie] zawsze były osoby ze środowisk migracyjnych, najpierw uchodźcy z Turcji i Jugosławii, a następnie przesiedleńcy z Polski, Rumunii i Rosji. Teraz emigranci przybywają z Syrii i Afganistanu. Każde pokolenie imigrantów miało swoje trudności, ale mogliśmy sobie z tym poradzić. Jednak moi koledzy i ja obserwujemy, jak uczenie się i chęć do pracy stale spadają a zadania, które robiłam z uczniami II klasy 20 lat temu, dzisiaj są za trudne dla uczniów IV klas.”

     

    Przykład Niemiec pokazuje, że  nawet”pomoc” powinna mieć pewne granice. Niewielka ilość emigrantów ma szansę przystosować się do warunków danego kraju – poznać język i kulturę. Gdy jednak proporcje będą zachwiane, to tworzą się samoistne getta, a o asymilacji nie ma mowy.

    Czy scenariusz podobny, jak Niemcy czeka także Polskę? Oby nie.

     

    (aw), źródło: welt.de,  fot. berthold-otto-schule.de

    emigracja imigranci nauka Niemcy szkoła
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Podobne artykuły

    Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”

    2025-07-24 18:10

    Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań

    2025-07-23 16:47

    Grzyby w diecie dzieci — kiedy i jakie można podawać?

    2025-07-23 11:47

    Zakaz telefonów w szkołach? ZPP: niech edukacja będzie wyjątkiem

    2025-07-22 15:42

    Babcia czy żłobek – co będzie lepsze dla Twojego dziecka?

    2025-07-21 14:00

    Czy pozwolić nastolatce na depilację? Praktyczny poradnik dla rodziców

    2025-07-20 22:46
    Odpowiedz Anuluj odpowiedź

    Nie przegap
    DZIECKO

    Konflikt na przyjęciu urodzinowym: chłopcy pomagali dziewczynce za drobną zapłatę

    Podczas przyjęcia urodzinowego wybuchł spór między rodzicami o zachowanie dzieci. Dziewczynka oferowała chłopcom drobną zapłatę za pomoc w drobnych zadaniach, co jedna z mam uznała za nieodpowiednie. Konflikt wywołał dyskusję o odpowiedzialności dzieci i roli rodziców w wychowaniu.

    Czy muszę karmić wszystkie dzieci z osiedla? Jedna mama podliczyła koszty i ma dość

    2025-07-24 20:10

    Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”

    2025-07-24 18:10

    Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań

    2025-07-23 16:47
    Społeczności
    • Facebook
    • Twitter
    Ostatnie wiadomości

    Konflikt na przyjęciu urodzinowym: chłopcy pomagali dziewczynce za drobną zapłatę

    2025-07-25 12:29

    Czy muszę karmić wszystkie dzieci z osiedla? Jedna mama podliczyła koszty i ma dość

    2025-07-24 20:10

    Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”

    2025-07-24 18:10

    Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań

    2025-07-23 16:47
    Facebook X (Twitter)
    • Strona główna
    • Polityka prywatności
    © 2025 https://dzieckoifigura.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.