Dziecko i Figura

Główna

Badania nie kłamią! ROBI TO coraz więcej kobiet!

kobiet

Rola kobiet w przemyśle gier komputerowych zmienia się, a liczba pań zatrudnionych przez deweloperów, potroiła się w ciągu ostatnich trzech lat.

Liczby przytoczone przez Malathi Nayak, dziennikarkę Reutersa, wskazują na postęp w kwestii równouprawnienia w tym przemyśle i zwiększenie roli kobiet w tworzeniu oprogramowania dla komputerów, konsol oraz urządzeń mobilnych. Nayak powiedziała, że skala zatrudnienia kobiet w tej branży w liczbach 1:10 ukazuje, jak bardzo zdominowana była ona przez mężczyzn, ale „mobilna rewolucja” zmieniła to.

„Wraz z rosnącą popularnością smartfonów, deweloperzy chcą dostarczać gry większej publiczności niż dotychczasowa, składająca się głównie z młodych mężczyzn. Nie jest to żadnym zaskoczeniem, że gdy kobiety zapoznały się z rosnącym rynkiem gier na Facebooku i innych platformach, to odkryły zalety bycia zatrudnionymi w tej branży” – mówi Nayak.

Czytaj też: Seksowne kobiety w reklamach wywołują TO u mężczyzn!

kobiet

Unsplash

Sheri Graner Ray, która pracowała w firmach takich jak Electronic Arts i Sony Online Entertainment, rozpoczęła pracę w branży w 1989 roku. W tamtym okresie ilość kobiet w branży wynosiła zaledwie 3% ogółu zatrudnionych. Dziś, jak donosi Nayak, liczba ta wzrosła do 11%, a Garner Ray spodziewa się, że procent ten zwiększy się w miarę umacniania się kobiet w tej branży oraz przy postępującym rozkwicie gier mobilnych. Podobny proces da się również zauważyć w Niemczech, gdzie kobiety coraz bardziej angażują się w tworzenie gier, jak również i granie w gry komputerowe.

Intenium to firma, która nastawiona jest na tworzenie gier dla kobiet. Według artykułu opublikowanego niedawno w „Business Insider”, 20% pracowników firmy Intenium to kobiety, które pracują, aby zaspokoić oczekiwania ponad 11 milionów kobiecych odbiorców gier komputerowych.

Według Nayak, stereotyp gracza jako młodego chłopaka przyklejonego godzinami do ekranu, pijącego napoje energetyczne
i toczącego wirtualne bitwy, jest nadal obecny, ale dzięki nadejściu tanich smartfonów oraz tabletów, stereotyp ten zaczyna zmieniać się nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale również na całym świecie.

„Osoby, które nigdy nie wydałyby setek dolarów na zakup konsoli, nagle zapoznały się z całkowicie nowym gatunkiem gier” – mówi Nayak.

„W dzisiejszych czasach grą może być strzelanie z procy do świń, jak w Angry Birds lub szatkowanie owoców w Fruit Ninja. Są to gry, które przypadły do gustu całym masom ludzi. To między innymi dlatego ponad 50% graczy rynku mobilnego to kobiety, podczas gdy kobiety stanowią tylko 30% graczy hardcore’owych, grających w gry takie jak Halo 4” – dodaje.

Właśnie taki trend kieruje National Endowment for the Arts (NEA), które przyznało grant w wysokości 100 tysięcy dolarów dla Spelman College w Atlancie, gdzie opracowywana jest nowa gra pod tytułem HERadventure, której głównym bohaterem ma być „czarna kosmitka przysłana na Ziemię, aby zwalczać efekt cieplarniany”.

Gra ta nie tylko bawi, ale również porusza tematy społeczne obecne w życiu wielu kobiet.

Czytaj też: Naukowcy: Kobiety mają w nocy WIĘCEJ… niż mężczyźni!

kobiet

Unsplash

Źródło: Discovery News

Zdjęcia: Unsplash





  
Wyżej