Close Menu
    Ostatnie wiadomości

    Czy muszę karmić wszystkie dzieci z osiedla? Jedna mama podliczyła koszty i ma dość

    2025-07-24 20:10

    Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”

    2025-07-24 18:10

    Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań

    2025-07-23 16:47
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Dzieje się!
    • Czy muszę karmić wszystkie dzieci z osiedla? Jedna mama podliczyła koszty i ma dość
    • Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”
    • Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań
    • Grzyby w diecie dzieci — kiedy i jakie można podawać?
    • Zakaz telefonów w szkołach? ZPP: niech edukacja będzie wyjątkiem
    • Babcia czy żłobek – co będzie lepsze dla Twojego dziecka?
    • Czy pozwolić nastolatce na depilację? Praktyczny poradnik dla rodziców
    • Narcyz w rodzinie? Chce mieć żonę i dzieci, ale nie chce być mężem ani ojcem
    Facebook X (Twitter)
    Dziecko i Figura
    • Strona główna
    • DZIECKO
    • Zdrowie
    • Mama i tata
    • Ciąża
    • Żywienie
    • Kontakt
    Dziecko i Figura
    Strona główna»Główna»Dziewczynki są słabe z matematyki? Dowiedz się, jakie są fakty!
    Główna

    Dziewczynki są słabe z matematyki? Dowiedz się, jakie są fakty!

    A.B.A.B.2019-11-25 08:302 minuty czytania
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit Email
    matematyka
    Pixabay
    Udostępnij
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Chłopcy robią błędy ortograficzne, rozróżniają tylko pięć podstawowych kolorów i nie potrafią odczytywać emocji. Dziewczynki mylą prawą stronę z lewą i nie radzą sobie z technologią…

    Od dawna już naukowcy starają się podważyć niepodzielne panowanie tych stereotypów, a przynajmniej wyjaśnić ich fenomen.

    Niedawno badacze z Uniwersytetu Missouri postanowili jeszcze raz wziąć na warsztat rzekomą matematyczną indolencję kobiet. Wcześniejsze badania sugerowały, że przekonanie o niższości pań w tej dziedzinie ma korzenie ściśle kulturowe – pierwsze, przeprowadzone przez Catherine Riegle-Crumb i Melissę Humphries z Universytetu w Teksasie wyraźnie wykazało, że nauczyciele umniejszają talentowi matematycznemu swoich uczennic, nawet kiedy ich wyniki były porównywalne z cenami kolegów.

    Inne – że realna różnica w rezultatach jest znacznie mniejsza w krajach o większej świadomości genderowej. W państwach, gdzie lepsza jest jakość edukacji, dalej sięga równouprawnienie, a niższy jest odsetek uczniów ubogich, różnice te są słabo zauważalne, co również przemawiałoby za rolą kultury w podtrzymywaniu stereotypu.

    matematyka
    Pixabay

    Najnowsze przeprowadzone w aż 86 krajach badanie pokazuje, że międzypłciowa różnica w poziomie osiągnięć matematycznych może mieć rację bytu i wynikać z odmiennej strategii rozwiązywania zadań u chłopców i dziewczynek.

    Zespół naukowców pod przewodnictwem Drew Baileya z Uniwersytetu Missouri poddał obserwacji 300 uczniów od pierwszej do szóstej klasy szkoły podstawowej. Badacze zauważyli, że od wczesnych lat szkolnych dziewczynki przyjmują ostrożną, a chłopcy impulsywną strategię rozwiązywania zadań. Dziewczynki skrupulatnie wyliczają odpowiedzi na pytania, co sprawia, że działają wolniej od chłopców, ale popełniają mniej błędów. Chłopcy natomiast udzielają odpowiedzi spontanicznie i opierając się głównie na liczeniu w pamięci. Dzięki temu odpowiadają szybciej, ale znacznie częściej się mylą.

    Jak się okazuje, styl działania dziewczynek daje im przewagę na początkowym etapie edukacji, ale przestaje dawać efekty w okolicach liceum, kiedy znaczenia nabiera kreatywność i samodzielność w rozwiązaniu zadań. Wtedy
    pałeczkę przejmują chłopcy.

    Czytaj też: Czy gry komputerowe są przyszłością edukacji?

    Źródło: Anthonybonato.com

    Zdjęcia: Pixabay

    chłopcy dziewczynki edukacja matematyka nauka
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Podobne artykuły

    Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”

    2025-07-24 18:10

    Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań

    2025-07-23 16:47

    Grzyby w diecie dzieci — kiedy i jakie można podawać?

    2025-07-23 11:47

    Zakaz telefonów w szkołach? ZPP: niech edukacja będzie wyjątkiem

    2025-07-22 15:42

    Czy pozwolić nastolatce na depilację? Praktyczny poradnik dla rodziców

    2025-07-20 22:46

    Narcyz w rodzinie? Chce mieć żonę i dzieci, ale nie chce być mężem ani ojcem

    2025-07-19 15:16
    Odpowiedz Anuluj odpowiedź

    Nie przegap
    DZIECKO

    Czy muszę karmić wszystkie dzieci z osiedla? Jedna mama podliczyła koszty i ma dość

    Dom pełen dzieci to radość… ale też spore wydatki. Jedna z mam postanowiła podliczyć, ile kosztuje ją codzienne dokarmianie kolegów i koleżanek swojego dziecka. Czy rodzic ma obowiązek żywić cudze dzieci? Gdzie postawić granicę między gościnnością a wykorzystywaniem? Przeczytaj o dylematach, które zna wielu rodziców.

    Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”

    2025-07-24 18:10

    Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań

    2025-07-23 16:47

    Grzyby w diecie dzieci — kiedy i jakie można podawać?

    2025-07-23 11:47
    Społeczności
    • Facebook
    • Twitter
    Ostatnie wiadomości

    Czy muszę karmić wszystkie dzieci z osiedla? Jedna mama podliczyła koszty i ma dość

    2025-07-24 20:10

    Kontrowersje wokół metody wychowawczej: „Kto uderzy twoje dziecko, nie czekaj – oddaj mocniej”

    2025-07-24 18:10

    Jak pomóc dziecku odnaleźć się w przedszkolu? Metoda kontrolowanych rozstań

    2025-07-23 16:47

    Grzyby w diecie dzieci — kiedy i jakie można podawać?

    2025-07-23 11:47
    Facebook X (Twitter)
    • Strona główna
    • Polityka prywatności
    © 2025 https://dzieckoifigura.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.