Close Menu
    Ostatnie wiadomości

    Jak rozmawiać z dzieckiem o trudnych wydarzeniach światowych – wojny, kryzysy, migracje

    2025-03-28

    Jak radzić sobie z trudnymi pytaniami dzieci o śmierć, chorobę czy inne trudne tematy?

    2025-03-27

    Rodzicielskie wypalenie – jak rozpoznać objawy i gdzie szukać pomocy w 2025 roku

    2025-03-27
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Dzieje się!
    • Wychowanie przez sztukę – jak muzyka, teatr i plastyka kształtują osobowość dziecka?
    • Jak rozmawiać z dzieckiem o trudnych wydarzeniach światowych – wojny, kryzysy, migracje
    • Dzień Żelków – słodkie szaleństwo, na które dziś możesz sobie pozwolić
    • Jak radzić sobie z trudnymi pytaniami dzieci o śmierć, chorobę czy inne trudne tematy?
    • Rodzicielskie wypalenie – jak rozpoznać objawy i gdzie szukać pomocy w 2025 roku
    • Jak ograniczyć fast foody – Alternatywne przepisy na domowe, zdrowe wersje ulubionych dań
    • Jak rozmawiać z nastolatkiem, który zamyka się w sobie?
    • Dieta eliminacyjna u dzieci – kiedy i jak bezpiecznie wprowadzać ograniczenia pokarmowe
    Facebook X (Twitter)
    Dziecko i Figura
    • Strona główna
    • DZIECKO
    • Zdrowie
    • Mama i tata
    • Ciąża
    • Żywienie
    • Kontakt
    Dziecko i Figura
    Strona główna»Główna»Dziewczynki są słabe z matematyki? Dowiedz się, jakie są fakty!
    Główna

    Dziewczynki są słabe z matematyki? Dowiedz się, jakie są fakty!

    A.B.A.B.2019-11-252 minuty czytania
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit Email
    matematyka
    Pixabay
    Udostępnij
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Chłopcy robią błędy ortograficzne, rozróżniają tylko pięć podstawowych kolorów i nie potrafią odczytywać emocji. Dziewczynki mylą prawą stronę z lewą i nie radzą sobie z technologią…

    Od dawna już naukowcy starają się podważyć niepodzielne panowanie tych stereotypów, a przynajmniej wyjaśnić ich fenomen.

    Niedawno badacze z Uniwersytetu Missouri postanowili jeszcze raz wziąć na warsztat rzekomą matematyczną indolencję kobiet. Wcześniejsze badania sugerowały, że przekonanie o niższości pań w tej dziedzinie ma korzenie ściśle kulturowe – pierwsze, przeprowadzone przez Catherine Riegle-Crumb i Melissę Humphries z Universytetu w Teksasie wyraźnie wykazało, że nauczyciele umniejszają talentowi matematycznemu swoich uczennic, nawet kiedy ich wyniki były porównywalne z cenami kolegów.

    Inne – że realna różnica w rezultatach jest znacznie mniejsza w krajach o większej świadomości genderowej. W państwach, gdzie lepsza jest jakość edukacji, dalej sięga równouprawnienie, a niższy jest odsetek uczniów ubogich, różnice te są słabo zauważalne, co również przemawiałoby za rolą kultury w podtrzymywaniu stereotypu.

    matematyka
    Pixabay

    Najnowsze przeprowadzone w aż 86 krajach badanie pokazuje, że międzypłciowa różnica w poziomie osiągnięć matematycznych może mieć rację bytu i wynikać z odmiennej strategii rozwiązywania zadań u chłopców i dziewczynek.

    Zespół naukowców pod przewodnictwem Drew Baileya z Uniwersytetu Missouri poddał obserwacji 300 uczniów od pierwszej do szóstej klasy szkoły podstawowej. Badacze zauważyli, że od wczesnych lat szkolnych dziewczynki przyjmują ostrożną, a chłopcy impulsywną strategię rozwiązywania zadań. Dziewczynki skrupulatnie wyliczają odpowiedzi na pytania, co sprawia, że działają wolniej od chłopców, ale popełniają mniej błędów. Chłopcy natomiast udzielają odpowiedzi spontanicznie i opierając się głównie na liczeniu w pamięci. Dzięki temu odpowiadają szybciej, ale znacznie częściej się mylą.

    Jak się okazuje, styl działania dziewczynek daje im przewagę na początkowym etapie edukacji, ale przestaje dawać efekty w okolicach liceum, kiedy znaczenia nabiera kreatywność i samodzielność w rozwiązaniu zadań. Wtedy
    pałeczkę przejmują chłopcy.

    Czytaj też: Czy gry komputerowe są przyszłością edukacji?

    Źródło: Anthonybonato.com

    Zdjęcia: Pixabay

    chłopcy dziewczynki edukacja matematyka nauka
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Podobne artykuły

    Czy kara to skuteczna metoda wychowawcza? Alternatywne podejścia

    2025-03-24

    Przygotowanie do egzaminów szkolnych – jak wspierać dziecko bez wywoływania stresu

    2025-03-20

    Ministra edukacji o pracach domowych – „są niesprawiedliwe”. Co mówi na ten temat nauka?

    2025-03-19

    Jak pomóc dziecku skupić się na nauce? Google wprowadza „Czas zajęć szkolnych”

    2025-03-18

    Marcin Szreder na wiosennym spacerze z córeczką

    2025-03-10

    Slow parenting – mniej pośpiechu, więcej dzieciństwa

    2025-03-08
    Odpowiedz Anuluj odpowiedź

    Nie przegap
    DZIECKO

    Wychowanie przez sztukę – jak muzyka, teatr i plastyka kształtują osobowość dziecka?

    Wyobraź sobie przedszkolaka, który z namaszczeniem maluje słoneczko o pięciu oczach. Albo ucznia, który po…

    Jak rozmawiać z dzieckiem o trudnych wydarzeniach światowych – wojny, kryzysy, migracje

    2025-03-28

    Dzień Żelków – słodkie szaleństwo, na które dziś możesz sobie pozwolić

    2025-03-28

    Jak radzić sobie z trudnymi pytaniami dzieci o śmierć, chorobę czy inne trudne tematy?

    2025-03-27
    Społeczności
    • Facebook
    • Twitter
    Ostatnie wiadomości

    Wychowanie przez sztukę – jak muzyka, teatr i plastyka kształtują osobowość dziecka?

    2025-03-28

    Jak rozmawiać z dzieckiem o trudnych wydarzeniach światowych – wojny, kryzysy, migracje

    2025-03-28

    Dzień Żelków – słodkie szaleństwo, na które dziś możesz sobie pozwolić

    2025-03-28

    Jak radzić sobie z trudnymi pytaniami dzieci o śmierć, chorobę czy inne trudne tematy?

    2025-03-27
    Facebook X (Twitter)
    • Strona główna
    • Polityka prywatności
    © 2025 https://dzieckoifigura.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.