Dziecko i Figura

Aktywność fizyczna

Obalamy MITY na temat ODCHUDZANIA! Koniecznie PRZECZYTAJ i zobacz , czemu Twoja DIETA może być NIESKUTECZNA!

Porad na temat odchudzania jest bez liku. Czytamy o nich na forach internetowych, rozmawiamy w szatniach klubów fitness. Na pewno jest w nich dużo racji. Ale są też takie, które z prawdą mają niewiele wspólnego. Oto 5 najbardziej pokutujących mitów na temat odchudzania:

  1. ćwiczenia- codzienne i dłuższe niż 30 min- nie trzeba tyle ćwiczyć żeby osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Przykładem może być trening interwałowy, polegający na zmiennej intensywności ćwiczeń. Wystarczy stosować go 2- 3 w tygodniu a jest on trzykrotnie skuteczniejszy niż ćwiczenia w jednostajnym tempie;
  2. na kolację owoc lub warzywo- rezygnacja z kolacji sprawia, że tempo naszej przemiany materii spada, co szkodzi odchudzaniu. Warto zjeść kolację na około 3 godziny przed snem. Najlepiej sięgnąć tu po warzywa, najlepiej zielone i chude białko, które dostarczy zapas wartości odżywczych dla naszych mięśni. Owoce nie są dobrym pomysłem, gdyż zawierają fruktozę, która powoduje wahania glukozy we krwi i problemy ze spalaniem tłuszczu;
  3. suszone owoce zamiast słodyczy- owszem jest to zdecydowanie zdrowsza opcja, bo zawierają dużo błonnika oraz makro- i mikroelementów.  Jednak trzeba na nie uważać bo są kaloryczną bombą! Warto je jeść, ale lepiej ograniczyć się do małej garstki dziennie;
  4. restrykcyjna dieta- głodzenie się nie jest dobrym pomysłem na redukcję wagi. Nasza dieta powinna być urozmaicona , to sekret skutecznej diety tkwi w dobrze zbilansowanym posiłku. Dietetycy zalecają, by 10-15 % energii pochodziło z białka, 55-75% z węglowodanów, 25-35% z tłuszczów;
  5. codzienny spacer zamiast treningu- szybki marsz przyczyni się do utrzymania dobrej kondycji i pomoże schudnąć, ale nasz organizm zacznie spalać tkankę tłuszczową dopiero po 30 min. Jednak jeśli chcemy wyrzeźbić i ujędrnić ciało oraz zrzucić zbędne kilogramy lepiej postawić na regularny trening  2-3 razy w tygodniu.

źródło: claudia.pl

zdjęcie: pixabay.com

KB



  
Wyżej