Dziecko i Figura

Główna

Przeczytaj koniecznie i ciesz się poranną kawą bez wyrzutów sumienia. 3 kawowe mity, które właśnie zostały obalone przez naukowców!

Jesteśmy winni przeprosiny kofeinie! Po latach obwiniania jej za nasze częste wizyty w łazience i ściganie się z własnym biciem serca, ostatnie badania sugerują, że wskazywaliśmy palcami niewłaściwego podejrzanego!

Dr Caudle, profersor i czynny lekarz przy uniwersytecie w Yale twierdzi,  że badania dotyczące kofeiny są niezbędne.  „To może jest nie tak jak myśleliśmy, może kofeina wcale nie powoduje tego o co ją posądzamy” mówi. „Na przykład, jeśli ktoś będzie pełny niepokoju albo poddenerwowany, będziemy chcieć wiedzieć czy spożywał kofeinę. Jeśli czyjeś serce bije gwałtownie albo nienormalnie, chcemy wiedzieć czy spożywał kofeinę. Dlaczego? Ponieważ tego zostaliśmy nauczeni. Być może źle myśleliśmy przez wszystkie te lata. ”

Oto trzy z najpospolitszych „prawd” jakie słyszymy o kofeinie i które zostały obalone w ostatnich badaniach.

  1. Kofeina nie robi nic złego z Twoim sercem

Według badań przeprowadzonych w styczniu 2016 r. w Journal of American Heart Association, regularne spożywanie kofeiny nie powoduje dodatkowych uderzeń serca.

Badacze przepytali prawie 1400 dorosłych osób na temat ilości spożywanej przez nich kawy, herbaty i czekolady. Następnie badacze śledzili czynność serca uczestników przez cały rok, korzystając z 24-godzinnego ambulatoryjnego monitoringu EKG.

Jak można się było spodziewać, 61% uczestników spożywało codziennie więcej niż jeden produkt z kofeiną. Inne odkrycie było jednak trochę bardziej szokujące: badacze nie natknęli się na jakiekolwiek zmiany czynności serca u uczestników spożywających kofeinę.

       2. Kofeina nie odwodnia Twojego ciała

Kawosze radujcie się! Badanie z 2014 roku opublikowane w PLOS One wykazało, że umiarkowane spożycie kofeiny nie powodowało odwodnienia. W rzeczywistości zapewniało wodę o normalnych właściwościach nawilżających.W dwóch małych eksperymentach badacze z Wielkiej Brytanii poprosili 50 mężczyzn, aby każdego dnia przez trzy dni pili cztery filiżanki kawy lub cztery szklanki wody. Naukowcy odkryli, że mężczyźni, którzy pili kawę, nie wykazywali żadnych znaczących zmian w całkowitej zawartości wody w organizmie, masy ciała i objętości moczu.Tak więc, mimo że woda jest zawsze najlepszym sposobem na zaspokojenie pragnienia, popijanie latte również może być dobrym wyborem

            3. Kofeina nie ma wpływu na rozwój dzieci podczas ciąży

W listopadzie 2015 r. Badania w American Journal of Epidemiology wykazały, że – w przeciwieństwie do powszechnego przekonania – spożywanie  umiarkowanych ilości kofeiny podczas ciąży, nie wpływa na inteligencję dziecka ani jego przyszłą wagę.W jednym z pierwszych badań tego rodzaju badacze przyjrzeli się poziomowi paraksantyny – (związku zawartego w kofeinie) – we krwi około 2200 oczekujących matek w latach 1959-1974 (czas, kiedy konsumpcja kawy w czasie ciąży była większa niż obecnie ). Naukowcy porównali te poziomy podczas ciąży z ilorazem inteligencji dzieci i zachowaniem dzieci w wieku 4 i 7 lat.Rezultat: „nie było stałych zależności ” między spożyciem kofeiny przez matki a rozwojem ich dzieci.I to nie wszystko – wcześniejsze badania (w których uczestniczyli ci sami autorzy badań i grupa kobiet) stwierdzili, że spożywanie kofeiny w czasie ciąży również nie wiązało się z większym ryzykiem otyłości u dzieci.

Mam nadzieję, że ta informacja sprawi, że poranna kawa będzie jeszcze smaczniejsza. Niech pianka będzie z Tobą!:)

DB

Źródło: goodhousekeeping.com

Foto: pinterest.com



  
Wyżej