Dziecko i Figura

Główna

Przyjemne ODCHUDZANIE? Poznaj zasady DIETY BANANOWEJ!

Przyjemne

Odchudzanie kojarzy nam się głównie z wyrzeczeniami, ale czy może być przyjemne?

Większość z nas bardzo lubi banany. To dlatego zastosowanie diety z tymi owocami w roli głównej może być przyjemne, albo chociaż łatwiejsze.

 

Skąd pomysł?

Pomysłodawcami takiego sposobu na odchudzanie są – co jest sporym zaskoczeniem – Japończycy, a konkretnie małżeństwo Hitoshi i Sumiko Watanabe. Uznali oni, że ze względu na swoje wartości odżywcze, to właśnie banany mogą być bazą dla diety.

Owoce te zawierają potas i witaminę B, co daje naszemu organizmowi energię. Mają też inne minerały wapń, fosfor, fluor czy magnez oraz witaminy C, A oraz E. Wartość kaloryczna na 100 gram to ok 100 kcal.

 

Jak długo stosować dietę?

Odchudzać się z pomocą bananów możemy przez 1, 3, 7 dni lub nawet dłużej.

  • Wariant jednodniowy jest prosty. W ciągu dnia spożywamy 6 dużych bananów. Dodatkowo możemy zjeść inny owoc (np. jabłko), zjeść jogurt naturalny lub warzywo (pomidor, papryka).
  • Wariant trzydniowy to tylko 3 banany dziennie + 3-4 szklanki mleka oraz 2-3 litry wody mineralnej.
  • W wariancie siedmiodniowym jemy trzy razy dziennie posiłek przygotowany z: szklanki jogurtu wymieszanej z łyżeczką miodu, do tego dodajemy 3 łyżeczki płatków owsianych i dodajemy pół banana. Dodatkowo możemy zjeść dwa jabłka i wypijamy co najmniej 2 litry wody mineralnej.

 

Efekty diety

Siedmiodniowa dieta bananowa dostarcza – w zależności od wielkości bananów –  ok. 1000 kcal dziennie. Można więc na niej bardzo szybko schudnąć. Dodatkowo z uwagi na bogactwo wartości odżywczych, taki sposób odżywiania wzmacnia układ odpornościowy. Wariant jednodniowy lub trzydniowy traktować trzeba raczej jako sposób na oczyszczanie i swoisty detoks organizmu.

Minusem diety bananowej jest – paradoksalnie – niewielka ilość kalorii. Tym samym po zakończeniu okresu odchudzania, jest ryzyko powrotu do poprzedniej wagi. Zatem aby uniknąć efektu jo-jo nie należy nagle kończyć diety tj. stopniowo zwiększać ilość kalorii. Tym samym nasz organizm wróci do poprzedniego poziomu metabolizmu.

Czytaj także: Jak prawidłowo określić CEL swojego ODCHUDZANIA? Posłuchaj MĄDREJ rady Ewy Chodakowskiej!

 

fot. dzieckoifigura.pl





  
Wyżej