Dziecko i Figura

Główna

Ten pierwiastek wspomaga pracę szarych komórek i poprawia pamięć!

mózg

Magnez to pierwiastek nazywany inaczej strażnikiem zdrowego serca. Wspomaga on pracę szarych komórek i poprawia pamięć! Jego niedobór bardzo często objawia się drganiem powiek. Dlaczego jest tak ważny dla naszego zdrowia? Szczegóły poniżej.

Magnez uczestniczy w 300 procesach biochemicznych organizmu. Decyduje o prawidłowej pracy układu odpornościowego i nerwowo-mięśniowego, bierze udział w budowie kości i zębów, wspomaga rozkurcz mięśni i chroni przed chorobami serca, w tym zawałami. Jeśli przyjmujesz odpowiednią ilość magnezu dziennie zapobiegasz powstawaniu następujących chorób: astmy, cukrzycy, chorób serca, nadciśnienia tętniczego.

Zobacz również: Dostała w twarz od swojej rywalki! 

Dodatkowo, magnez łagodzi bóle menstruacyjne i dolegliwości związane z zespołem napięcia przedmiesiączkowego.

Czy zaobserwowałeś / zaobserwowałaś u siebie następujące objawy?

  • bóle i zwroty głowy,
  • rozdrażnienie,
  • ogólne osłabienie.
  • wypadanie włosów
  • łamliwość paznokcie

 

Jeśli zauważyliście u siebie niniejsze objawy, może u was występować niedobór magnezu. W jaki sposób można uzupełnić jego braki?

  • Pij 1 butelkę wody „Muszynianki” dziennie – w jednej butelce znajdziemy 210 mg magnezu co przekłada się na 53% zapotrzebowania dziennego na ten pierwiastek
  • Jedz kaszę gryczaną – w jednej torebce kaszy gryczanej, znajdziesz 221 mg magnezu – 55 % dziennego zapotrzebowania na magnez
  • Jedz przynajmniej 3 łyżki pestek dyni dziennie – znajdziesz w nich 206 mg magnezu
  • Nie unikaj również szpinaku – znajdziesz w nim aż 158 mg magnezu (w 200 gramach szpinaku)
  • Włącz do swojej diety botwinę – to również doskonałe źródło tego cennego pierwiastka; w 200 gramach znajdziesz 140 mg magnezu

Źródło: Medonet.pl

Źródło zdjęcia: Pixabay

Zobacz też: DRGAJĄ CI POWIEKI? Zobacz, jakie są przyczyny tej przypadłości





  
Wyżej