Dziecko i Figura

Główna

WYNIKI EKSPERYMENTU potwierdzają: to poprawia jakość snu. PRZED SNEM ZAWSZE…

snu

W najnowszych badaniach z 2018 r. Holenderscy naukowcy postanowili  zbadać jakość snu 17 wolontariuszy. Spali oni w dwóch różnych pomieszczeniach.

Jedni z nich spali przy otwartym oknie, a drudzy przy zamkniętym. Spanie przy uchylonym oknie to zdecydowanie lepsza cyrkulacja powietrza co jest niezbędne w czasie snu.

 

Według zespołu naukowców przeprowadzonych przez Asita Kumara Mishra z Eindhoven University of Technology wynik eksperymentu był jednoznaczny. Okazało się, że przewietrzony pokój miał niższe stężenie dwutlenku węgla w powietrzu, a to miało wpływ na lepszą jakoś snu.

 

Niższe stężenie dwutlenku węgla (w sypialni) powodowało lepszą głębokość i wydajność snu i mniej wybudzeń w nocy. Ludzie naturalnie lepiej śpią w zimniejszych warunkach. – tłumaczy Dr. Steven Feinsilver z Center for Sleep Medicine w Lenox Hill Hospital w Nowym Jorku.

 

ZOBACZ TEŻ:Spray na komary to trucizna dla mózgu! Niektóre preparaty wycofano z aptek

 

Najlepszą temperaturą zapewniającą zdrowy sen jest 18 stopni Celsjusza. Kiedy w sypialni utrzymuje się temperatura między 15 ,a 19 stopni, o wiele łatwiej przychodzi sam proces wybudzenia ze snu nad ranem. Temperatura powyżej 21 stopni Celsjusza zmniejsza wytwarzanie się melatoniny w mózgu podczas snu.

 

Źródło:lubiespac/ pixabay

 

 





  
Wyżej