Dziecko i Figura

Aktywność fizyczna

6 wskazówek jak BIEGAĆ w ZIMIE! Sprawdź jak radzić sobie ze złą pogodą!

Wszyscy wiemy, że bieganie w bardzo niskiej temperaturze nie należy do najłatwiejszych form aktywności fizycznej, ale to nie znaczy, że powinniśmy z niej rezygnować. Wręcz przeciwnie! 

Jeśli nie chcemy na wiosnę w panice próbować pozbyć się „zimowego ciała”, powinnismy pozostać aktywni w zimie. Oto kilka sposobów jak sprawić, aby bieganie w zimie było równie przyjemne jak w lecie:

  1. Zrób rozgrzewkę w domu

Niech to będzie 10-15 minut. Chodzi o to by rozluźnić mięśnie i rozgrzać ciało. W ten sposób po wyjściu na zewnątrz nie będzie nam zimno, a nasze mięśnie nie napną się. 

  1. Zadbaj o to by było ci ciepło w głowę i ręce

To jest niezwykle ważne by biegać w czapce by chronić głowę. Dobrze jest mieć   również rękawiczki, aby palce nie zdrętwiały nam od zimna. Przynajmniej nie od razu 🙂

  1. Ubierz się lżej 

Oczywiście nie przesadzajmy i nie wychodźmy na zewnątrz w shortach. Jednak pamietajmy o tym, że podczas biegania nasze ciało się rozgrzewa, a więc  bieganie w puchowej kurtce nie jest dobrym pomysłem

  1. Zadbaj o odpowiednie obuwie

Najlepiej wodoodporne. Dodatkowo starajmy się biegać po odśnieżonych powierzchniach.

  1. Pamiętaj o piciu wody 

Nawet jeżeli w zimie nie pocimy się aż tak jak w lecie, to nie powinnismy zapominać o nawadnianiu przed, w trakcie i po treningu.

  1. Skróć dystans

Mimo wszystko bieganie w zimie jest większym obciążeniem dla naszego organizmu niż bieganie w lecie. Zatem zachowajmy zdrowy rozsądek i skróćmy nasz normalny dystans o przynajmniej jedną czwartą

 

MG

Źródło: esquire.com




  
Wyżej