Dziecko i Figura

Aktywność fizyczna

Jak często trenować, żeby mieć efekty? Poznaj odpowiedź EKSPERTA!

zdrowy styl życia, sport, aktywność fizyczna

Jak często trenować, by zauważyć efekty? Jak się przygotować do treningów w domu i co zrobić by były one bezpieczne? Kiedy lepiej robić tabatę: rano czy wieczorem? Poznajcie odpowiedzi ekspertów: trenerki Katarzyny Wysockiej, a także profesora Tadeusza Stefaniaka.

Co robić, żeby treningi w domu były bezpieczne? (odpowiada Katarzyna Wysocka – Trener personalny, fitness & diet coach)

Trening z YouTube’a lub z płyty jest wygodny, ale niestety nie jest do Ciebie dopasowany ani kontrolowany. Jeżeli masz jakiekolwiek problemy zdrowotne lub coś Cię boli, porozmawiaj z lekarzem, zanim zaczniesz program. Zawsze warto najpierw skonsultować się z trenerem lub fizjoterapeutą. Sprawdzaj opinie profesjonalistów (a nie „hejty” ludzi niekompetentnych) na temat danych ćwiczeń czy autora treningu. Szukaj treningów dopasowanych do Twojego poziomu.

Często prowadzący podczas nagrania nie omawia techniki, bo nie ma na to czasu. Wtedy wpisz w wyszukiwarkę nazwę ćwiczenia i poszukaj filmów instruktażowych. Na początku ćwicz w swoim tempie. Koryguj postawę i technikę, patrząc w lustro. Skup się na każdym ruchu. W końcu w domu to Ty jesteś swoim trenerem.

Jak często trenować, żeby mieć efekty? (odpowiada Katarzyna Wysocka – Trener personalny, fitness & diet coach)

To zależy od stanu zdrowia, zaawansowania, celu i czasu, w którym chcesz to osiągnąć. Na początku, zwłaszcza gdy wcześniej nie byłaś aktywna, wystarczy, że wprowadzisz zmiany w codziennym życiu, aby zwiększyć aktywność.

Potem warto dodać 3 treningi w tygodniu, oddzielając je dniami przerwy. W dobrym planowaniu chodzi nie tylko o treningi, ale właśnie o przerwy między nimi: wtedy organizm odpoczywa, regeneruje się i forma rośnie. Z czasem można stopniowo zwiększać ilość dni treningowych. 4 sesje w tygodniu są wystarczające dla osiągania efektów.

Dla amatorów 5 treningów w tygodniu to max. Wtedy szczególnie trzeba pamiętać o ich różnicowaniu. Jeżeli robisz treningi kształtujące z obciążeniem, poradź się trenera, jak podzielić partie mięśniowe, żeby mieć zakładane efekty.

Kiedy lepiej robić tabatę: rano czy wieczorem? (odpowiada profesor Tadeusz Stefaniak z wrocławskiej AWF)

Jeśli chodzisz spać późno i przeżywasz męki Tantala, gdy musisz wstać między 6 a 8, zaplanuj sesje treningowe między 17 a 21(…)Jednak jeśli zasypiasz w trakcie oglądania wieczornych wiadomości w telewizji i budzisz się pełna energii o świcie, poranne treningi tabaty są wymarzoną formą aktywności dla Ciebie– radzi profesor Tadeusz Stefaniak z wrocławskiej AWF.

Źródło: Womens Health

Zobacz też: Chcesz mieć SZCZUPŁĄ SYLWETKĘ? Jedząc śniadanie, WYBIERAJ TE PRODUKTY!

Źródło zdjęcia: pixabay




  
Wyżej