Dziecko i Figura

Główna

Naukowcy nie mają wątpliwości! PRYSZNIC O TEJ PORZE UŁATWIA ZASYPIANIE

prysznic

Z pozoru zwyczajny prysznic ma wpływ na nasze zasypianie.  Godzina powinna być dostosowana do pory o jakiej zwykle chodzisz spać.

Chodzenie spać o regularnych i stałych godzinach niewątpliwie ułatwia zdrowy sen.  Temperatura ciała również wpływa na długość zasypiania. Jest ona biologicznym budzikiem, ponieważ  zmienia się w zależności od pory dnia.

 

Zdaniem naukowców z Uniwersytetu Teksańskiego w Austin, którzy przeanalizowali ponad 5 tys. badań dotyczących wieczornych nawyków i bezsenności, obniżenie temperatury ciała na 1-2 godziny przed snem może ułatwić nam wejście w nocny tryb.

 

Okazuje się, że w obniżeniu temperatury ciała pomaga ciepły prysznic, który poprawia krążenie krwi. Skutkuje to przyśpieszonym uwalnianiem się ciepła z organizmu, co w efekcie prowadzi to do obniżonej ciepłoty ciała.

 

ZOBACZ TEŻ:Walczysz z nieświeżym oddechem? ZASTOSUJ TĘ JEDNĄ RZECZ!

 

Prysznic najlepiej zażyć na 90 min przed pójściem spać. Optymalna temperatura wody powinna wynosić około 40-42 stopnie Celsjusza.

 

Źródło:radiozetzdrowie/ pixabay





  
Wyżej