Dziecko i Figura

Główna

„Power foods” – czyli jak być silniejszą!

silniejszą

Jesteś tym, co jesz. Więc jeżeli chcesz być silniejszą i żyć pełnią zdrowia, powinnaś wprowadzić do diety 10 smacznych pokarmów energetycznych. Mnóstwo witamin, minerałów i innych składników odżywczych, których kobiety potrzebują, żeby ich organizm dobrze funkcjonował.

Jak być zdrowszą i silniejszą? Podpowiadamy!

1. Rukiew wodna

Czy wiesz, rukiew wodna, roślina z rodziny kapustowatych, może być ważną bronią w walce z rakiem piersi? Według badania opublikowanego w „British Journal of Nutrition”, jedna porcja może pomóc w zapobieganiu raka piersi, a także zmniejsza ryzyko zachorowania na raka w ogóle. Czy to nie wystarczający powód, żeby włączyć ją do swojej diety?

2. Jeżyny

Najlepiej jeść jeżyny, kiedy jest na nie sezon, ponieważ wtedy mają w sobie najwięcej witamin i składników odżywczych, aniżeli te mrożone. Są dobrymi przeciwutleniaczami. Jeżyny mogą stanowić obronę przeciwko rakowi i chorobom serca, a także przedwczesnemu starzeniu. Oprócz tego, że mają również mało kalorii, jeżyny są bogate w błonnik, co jest kluczem do zdrowego funkcjonowaniu układu trawiennego. Ich kolejnym atutem jest to, że są naprawdę pyszne!

3. Buraki

Piękne, kolorowe buraki są bogate w antyoksydanty, szczególnie luteinę i zeaksantynę, które to są związane ze zdrowiem oczu. Warzywa mają także właściwości przeciwzapalne, które mogą działać cuda w walce z chorobami serca, rakiem, chorobą Alzheimera i innymi chorobami przewlekłymi. Są jednym z najbardziej skoncentrowanych źródeł substancji odżywczych.

4. Czerwony grejpfrut

Jeśli lubisz pomarańcze, to czas zabrać się również za czerwonego grejpfruta i czerpać korzyści z tego soczystego, słodkiego, orzeźwiającego owocu. Grejpfruty i inne owoce cytrusowe mają w sobie składniki odżywcze, mogące zwiększyć zdrowie twojego serca, poprzez obniżanie poziomu cholesterolu. Ponadto, te bogate w przeciwutleniacze owoce wzmacniają układ odpornościowy, zmniejszają ryzyko zachorowania na raka oraz poprawiają wygląd skóry.

5. Migdały

Migdały są uważane przez Davida Zinczenko, autora książki „Abs Diet”, za orzechy, które mogą dodać nam energii. Są wyśmienitym źródłem białka, zdrowych tłuszczów, witaminy E, błonnika i innych witamin oraz minerałów. Migdały mogą również pomóc w odchudzaniu, zbudować mięśnie, pokonać przedwczesne starzenie i obniżyć ryzyko raka, chorób serca oraz cukrzycy. Te same korzyści ma masło migdałowe.

Czytaj też: Nowa spektakularna DIETA która ODMŁODZI Cię o kilka lat? Mowa o…

silniejszą

Pixabay

6. Jogurt

Ma w sobie wiele pożytecznych bakterii, znanych jako probiotyki. Zwiększa nie tylko siłę układu odpornościowego, ale również dostarcza białka, wapnia, potasu i witaminy B12. Aby nie było nudno i mdło, można dodać do jogurtu niewielką ilość miodu lub świeżych owoców.

7. Łosoś

Ta ryba jest bogatym źródłem białka, które jest potrzebne do budowy silnych mięśni i kości. Zdrowa dawka kwasów omega-3 kwasów zapobiegnie chorobom serca, chorobie Alzheimera, rakowi, bólowi stawów i depresji. American Heart Association zaleca jedzenie co najmniej dwóch porcji ryb tygodniowo, aby czerpać korzyści z tego pysznego, zdrowego źródła chudego białka.

8. Komosa ryżowa

Komosa jest wysokobiałkowym, pełnoziarnistym źródłem manganu, magnezu, żelaza, tryptofanu, miedzi, fosforu i błonnika. Według Światowej Organizacji Zdrowia, komosa należy do najzdrowszych pokarmów, które dostarczają składników odżywczych, potrzebnych, aby zapobiec migrenom. Zwalcza wolne rodniki, zwiększa zdrowie serca, a nawet walczy z rakiem.

9. Soczewica

Soczewicę powinno gotować się około 20 minut, aby nie utraciła cennego błonnika, a także białka, kwasu foliowego, manganu i żelaza. Soczewica może poprawić funkcjonowanie układu krążenia oraz pomóc przy cukrzycy. Zapobiega anemii, zmniejsza ryzyko raka, a nawet pomaga przy odchudzaniu.

10. Oliwa z oliwek

Jednym z najzdrowszych olei jest oliwa z oliwek, ponieważ ma w sobie pełno tłuszczów nienasyconych oraz witaminy E. Uważa się, że jest w stanie pomóc organizmowi przy spalaniu tkanki tłuszczowej, szczególnie w okolicy talii.

Źródło: Sheknows.com

Zdjęcia: Pixabay





  
Wyżej