Dziecko i Figura

Główna

UDAR MÓZGU, ZAWAŁ SERCA- to może cię zabić! Zobacz co POWINIENEŚ JEŚĆ, aby ich uniknąć!

zawał serca, udar mózgu, dieta

Udar, zawał, a w rezultacie niedotlenienie mózgu… Wszystkie te dysfunkcje, stały się plagą XXI wieku. Czy jest jakaś szansa wzmocnienia organizmu? Czy spożywanie owoców i warzyw może nas ochronić przed wystąpieniem wyżej wymienionych chorób? Oczywiście! Zapraszamy do lektury.

Zielone warzywa

Według badań przeprowadzonych przez naukowców z Harvardu, zielone warzywa wykazują najsilniejszą ochronę przed głównymi chorobami przewlekłymi. O 20% redukują występowanie udarów i chorób serca.

Czekolada

Z przeprowadzonych przez naukowców badań wynika, że u osób, które jadły czekoladę odnotowano mniejsze odsetek udarów. Uwaga! Mamy na myśli głównie gorzką czekoladę. Większość słodkich wyrobów, które potocznie nazywamy czekoladą, nie jest powiązana z pozytywnymi wynikami zdrowotnymi, dlatego najlepszym wyborem jest ciemna czekolada o wysokiej zawartości kakao.

Cytrusy

Jedz grejpfruty, pomarańcze, mandarynki i cytryny! Te owoce wykazują silne właściwości prozdrowotne. Spożywanie ich, wiąże się z mniejszym ryzykiem wystąpienia udaru i zawałów.

Pomidory

Wysoki poziom likopenu, który występuje w pomidorach, może wiązać się ze znacznie zmniejszonym ryzykiem udaru. Według analizy opublikowanej w Neurology.org, w której wzięło udział ponad 1000 fińskich mężczyzn w wieku od 46 do 55 lat. U osób, które częściej spożywały pomidory, odnotowano wyższy stopień likopenu, który zmniejszał aż o 55% szansę wystąpienia udaru.

Zobacz też: Chcesz nawodnić organizm i UNIKNĄĆ RAKA? Jedz te OWOCE I WARZYWA każdego dnia!

Źródło: foodrevolution.org

Źródło zdjęcia: pixabay.com


  
Wyżej