Dziecko i Figura

Główna

UWAGA! Rok 2019 będzie rokiem … weganizmu!

Tofu, hummus, seitan czy tahini – oto najpopularniejsze dania zamawiane przez Europejczyków za pomocą popularnej aplikacji. M.in. na tej podstawie autorzy badania trendów żywieniowych prognozują, że 2019 rok będzie rokiem weganizmu.

 

Weganizm stanie się trendem żywieniowym, który na stałe rozgości się w mainstreamie i w 2019 roku podbije kubki smakowe Europejczyków – oto, jaka prognoza trendów żywieniowych wynika z najnowszego raportu Uber Eats FoodCast.

 

„Rosnąca popularność potraw takich jak tofu, hummus, seitan czy tahini jest dowodem na to, że wśród Polaków zwiększa się świadomość na temat spożywanych produktów, co ma wpływ na zmianę ich repertuaru dań” – komentuje dla PAP Life Ilona Grzywińska-Lartigue z firmy Uber, która przeanalizowała ponad 191 milionów wyszukiwań różnorodnych potraw i dań dostępnych w aplikacji.

 

I tak wśród najgorętszych trendów żywieniowych w 2019 roku na pierwszym miejscu znalazły się jadalne kwiaty (kwiaty ogórecznika, lawendy i hibiskusa), na drugim – żywność i napoje na bazie konopi (nasiona, mleko i herbata). Na trzecim miejscu uplasował się seitan (substytut mięsa bogaty w białko). Kolejne to manakeesh (także manakish – rodzaj chlebka, który jest popularny we wschodnim regionie Morza Śródziemnego, zwany także arabską pizzą) oraz hem (enzym nadający potrawom przygotowanym na bazie roślin czerwonej barwy; substytut mięsa).

 

Jak zauważa Grzywińska-Lartigue, dzięki możliwościom, jakie daje zamawianie jedzenia w sieci, Polacy zamawiający dania z dostawą coraz częściej, mają możliwość odkrywania nowych smaków czy skomponowania zróżnicowanej diety.

 

„Z ciekawością obserwujemy, że Polacy coraz częściej swoje upodobania żywieniowe kierują w stronę potraw wegetariańskich i wegańskich, głównie pochodzących z Azji. Analiza wyszukiwań w aplikacji pozwala wysnuć wniosek, że w 2019 roku trendy dotyczące dań wegańskich mogą przybrać w Polsce na sile. Dzięki tego rodzaju predykcjom restauracje mogę lepiej dostosować swoje menu, żeby sprostać nowym oczekiwaniom kulinarnym swoich klientów” – kwituje.

 

sjs/media




  
Wyżej