Dziecko i Figura

Aktywność fizyczna

Chcesz SCHUDNĄĆ? Zrób te TRZY rzeczy!

schudnąć

Chcesz schudnąć? Zapewne tak, bo to marzenie wielu z nas. A jak to osiągnąć?

Aby skutecznie schudnąć zachęcamy do zastosowania tych trzech zasad:

 

1/ Jedz 5 razy dziennie

Wiele osób sądzi, że jedząc np. dwa posiłki może schudnąć. Jednak taki sposób żywienia kończy się zwykle tym, że przez cały dzień źle się czujemy a na koniec mamy napady wilczego głodu. Więc nie tędy droga!

Najlepiej jest jeść 5 niewielkich posiłków – co 2-3 godziny i koniecznie śniadanie. A może nie lubisz jeść śniadań lub twierdzisz, że rano nie masz apetytu? To dlatego, że jesz zbyt dużą kolację lub jesz ją zbyt późno. Nasza rada to – niewielka kolajcja około godz. 18-19.

Czytaj także: Jak zostać tyranem żywieniowym? 

 

2/ Zmniejsz kaloryczność posiłków

Pamiętaj, że jedzenie 5 razy dziennie to jedzenie 5 małych posiłków – staraj się jeść więcej warzyw i owoców, a mniej potraw wysokokalorycznych. Nie chodzi o to by się NAJEŚĆ, ale by się ODŻYWIAĆ, czyli dawać swojemu organizmowi dobre paliwo.

Dodatkowo możesz się wspomagać różnymi suplementami czy tabletkami na odchudzanie. Takie tabletki z jednej strony zawierają substancje wspomagające trawienie (błonnik), a z drugiej takie, które pomagają w spalaniu tłuszczu i usuwają toksyny (ocet jabłkowy, kofeina, guarana).

 

3/ Ruszaj się

Lekarze zalecają by ruszać się co najmniej 3 razy w tygodniu po 30 minut. I nie chodzi tu o spacer noga za nogą, a o taki wysiłek, który nas zmęczy.

Jeśli jednak chcesz schudnąć, to musisz nie tylko wydłużać czas aktywności fizycznej, ale też zwiększać jej ilość. Zachęcamy do włączenia do tego całej rodziny – wyjdź z mężem czy żoną na rower, pobiegaj z dziećmi po boisku itp. – to nie od razu musi być karnet na fitness czy siłownię.

 

 

I na koniec: schudnąć to raz, a utrzymać wagę to dwa. Zatem jeśli nie chcesz ponownie przytyć, to powyższe zalecenia powinny stać się stylem życia, a nie tylko doraźnym zachowaniem na czas „odchudzania”.

 

fot. pixabay





  
Wyżej