Dziecko i Figura

Główna

DWA, TRZY, PIĘĆ, a może WIĘCEJ? Ile POSIŁKÓW dziennie powinniśmy jeść i DLACZEGO?

posiłków

W naszych czasach sporo uwagi poświęcamy jedzeniu. Zastanawiamy się, co jeść i jak jeść. Także kwestia ilości posiłków jest częstym tematem dyskusji.

Tak więc ile posiłków dziennie powinniśmy jeść?

 

Gdy kalorie się zgadzają to…

Są teorie, że możemy jeść dwa czy trzy razy dziennie. I jeśli dostarczamy sobie odpowiednią liczbę kalorii, to będziemy szczupli i zdrowi. Ale to nieprawda, bo ważne jest jeszcze nasze samopoczucie. A przy takiej opcji żywieniowej będzie nieciekawie.  Dwa lub trzy razy dziennie dostarczymy sobie ogromną liczbę kalorii i skok glukozy do krwi. Po dużym posiłku możemy czuć się ociężali, a gdy organizm już sobie z nim poradzi, znowu możemy być głodni.

 

Pięć czy więcej?

Obecnie zalecane jest jedzenie pięciu posiłków dziennie w odstępach ok. 3 godzin. W niektórych dietach mówi się nawet o 6 czy 7 posiłkach, ale to dotyczy osób np. chorych na cukrzycę. Dla osób zdrowych jedzenie tak często mogłoby być problematyczne, bo jedlibyśmy praktycznie cały czas!

Jedząc 5 posiłków dziennie powinniśmy pamiętać też, by codziennie spożywać je o tych samych porach np. śniadanie o 7 rano, II śniadanie o 10, obiad o 13, podwieczorek o 16 i kolacja 18-19.

 

Czy nie utyję jedząc tak często?

Spożywając 5 posiłków dziennie oczywiście trzeba zachować odpowiedni bilans kaloryczny. Pamiętajmy, że to nie jest 5 dużych dań, tylko 3 posiłki i 2 przekąski. Jak wygląda to w diecie 2000 kcal? Na przykład:

  • Śniadanie – ok 500 kcal
  • II śniadanie i podwieczorek – 100-200 kcal
  • Obiad – 500-700 kcal
  • Kolacja – 300-400 kcal

Koniecznie jedz śniadanie instagram.com/spokoboxgaleria//

 

Co mi to da?

Zastanawiasz, się dlaczego jeść aż 5 razy dziennie? Oto korzyści takiego modelu żywienia:

  • utrata wagi – gdy jemy często nasz organizm przestaje magazynować tłuszcz
  • brak „problemu” głodu – jedząc często nie masz napadów wilczego głodu
  • lepsza przemiana materii – małe porcje sprawiają, że organizm ma mniej do „przerobienia”
  • prawidłowy poziom glukozy oraz wydzielanie insuliny na prawidłowym poziomie
  • lepsze samopoczucie – systematyczne dostarczanie sobie energii przez niewielkie, a częste posiłki, mamy dobrze „naregulowany” organizm

 

Pięć posiłków dziennie – Trudne czy łatwe?

Dla wielu z nas zaplanowanie 5 posiłków może być problemem i kończy się na tym, że zamiast zdrowej przekąski, łapiemy batonik czy ciastka. Z pomocą mogą przyjść firmy z cateringu dietetycznego oferujące tzw. diety pudełkowe.

W cateringu mamy do wyboru kilka rodzajów diet – standardową, bez laktozy, dla sportowców, wegetariańską i inne. I w większość tych diet otrzymamy właśnie 5 posiłków. Zatem dzięki takiej diecie możemy się przestawić na regularne i zdrowe posiłki.

zdrowa przekąska instagram.com/spokoboxgaleria/

 

Warto skorzystać z takiej oferty, bo korzystając z „diety z pudełka” możemy też sobie wyrobić nawyk jedzenia 5 razy dziennie. A wiadomo, że przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka.

Dla naszych czytelników mamy 15% rabat na dietę SpokoBox wystarczy podać kod: DZIECKOIFIGURA15.

 

Fot. instagram.com/spokoboxgaleria/

 

 

 

 

 

 





  
Wyżej