Dziecko i Figura

Aktywność fizyczna

Dzięki tej dyscyplinie SPORTU masz SZANSĘ na OLIMPIJSKIE ZDROWIE! Przeczytaj dlaczego jest to NAJLEPSZA forma AKTYWNOŚCI.

Jest dyscypliną sportową i doskonałą formą aktywności, która ma wpływ na cały nasz organizm- poprawia wydolność płuc, przedłuża życie i poprawia nastrój. Oto 10 korzyści zdrowotnych, jakie daje nam PŁYWANIE:

  1. dobroczynnie wpływa na stawy- dzięki sile wyporowej nasze ciało w wodzie jest 10-krotnie lżejsze niż na lądzie, dlatego pływanie jest polecane dla osób zmagającymi się ze schorzeniami stawów, gdyż ich bardzo nie obciąża;
  2. pobudza układ krążenia- podczas pływania pobudzamy pracę serca, dzięki czemu wzmacniamy je,a nasze szanse uniknięcia chorób układu krążenia zwiększają się o 60 %;
  3. poprawia nastrój- pływanie jak i inne aktywności fizyczne wpływają na zwiększoną produkcję endorfin, przez co mamy lepszy nastrój;
  4. poprawia koordynację ruchową- do pływania angażujemy dużo więcej mięśni niż w innych dyscyplinach;
  5. redukuje stres- poprzez pozbycie się nadmiaru energii i rozładowaniu napięcia zgromadzonego w mięśniach;
  6. poprawia wydolność płuc- u dorosłego mężczyzny przeciętna pojemność płuc wynosi 5l a u pływaka aż 11l;
  7. wspomaga odchudzanie- aktywność w wodzie zużywa więcej zapasów tłuszczu niż ta uprawiana na lądzie, a przez godzinę pływania możemy spalić nawet 600 kalorii;
  8. poprawia kondycję i ogólną sprawność- a to dlatego, że podczas pływania używamy wszystkich największych grup mięśniowych;
  9. koryguje wady postawy- pływając wzmacniamy mięśnie grzbietowe, odpowiadające za utrzymanie prawidłowej postawy;
  10. obniża poziom cholesterolu- badania wskazują, że wystarczy pływać 3 razy w tygodniu po 30 min, by obniżyć ciśnienie krwi, a to przyczynia się do spadku tętna spoczynkowego, którego wysokość wpływa na poziom złego cholesterolu we krwi.

źródło: motywacjanonstop.pl

zdjęcie: pixabay.com

KB




  
Wyżej