Dziecko i Figura

Aktywność fizyczna

ĆWICZYSZ a efektów BRAK?! Oto 6 nawyków, które NISZCZĄ Twój TRENING!

Ćwiczysz systematycznie, wylewasz litry potu na siłowni a efektów jak nie było tak nie ma? Poznaj 6 powodów, przez które twój trening nie jest efektywny:

  1. ćwiczenia na pusty żołądek – ćwicząc na czczo, zamiast budować mięśni tracimy je, a to dlatego że nasze mięśnie do wysiłku fizycznego  wykorzystują cukier z naszej krwi, który jest paliwem napędowym. A mając pusty żołądek mamy również niski poziom cukru we krwi. Dlatego warto zjeść posiłek na 45 min przed treningiem;
  2. złe odżywianie lub głodzenie- sprawia, że nasz organizm jest rozregulowany. Głodzenie się lub spożywanie niezdrowego jedzenia, sprawia że trening nie jest efektywny. Nasz organizm potrzebuje regularnych, pełnowartościowych posiłków;
  3. mało białka w diecie- a jak wiadomo białko jest budulcem naszych mięśni! Ponadto jest ono bardzo wydajne, bo aż 30% kalorii pochodzących z białka jest spalanych już podczas jego trawienia;
  4. niewystarczająca ilość snu- sen to odpoczynek całego organizmu, podczas którego nasze mięśnie regenerują się po wysiłku fizycznym. W trakcie snu stabilizują się też poziomy hormonów, odpowiadających za metabolizm tłuszczy. A jest to ważne zwłaszcza kiedy nasz trening opiera się na zamianie tkanki tłuszczowej w mięśniową;
  5. dużo ćwiczeń kardio-  owszem, pozwala spalić on kalorie, ale nasz plan treningowy musi być rozszerzony o prawidłową dietę, trening siłowy i odpowiedni czas na regenerację między ćwiczeniami;
  6. brak rozgrzewki- a to ona jest podstawą do dobrego przygotowania naszego organizmu do intensywnych ćwiczeń. Jej brak może spowodować brak rezultatów, można nabawić się zakwasów a w najgorszym wypadku – kontuzji.

Proste nawyki, o których warto pamiętać a efekty Cię zaskoczą!

źródło: naukaifitness.pl

zdjęcie: pixabay.com

KB

 




  
Wyżej