Odkryto związek między oglądaniem telewizji a wynikami w nauce

Australijscy naukowcy odkryli związek między czasem spędzonym przez uczniów na oglądaniu telewizji a ich wynikami w nauce. Artykuł z wynikami badania został opublikowany w czasopiśmie naukowym „PLOS One”.

Badanie

Specjaliści przebadali 1239 dzieci w wieku 8-9 lat. Śledzili, ile czasu uczniowie spędzają dziennie na oglądaniu telewizji i przez dwa lata badali ich wydajność oraz wyniki w szkole. Okazało się, że dwie godziny oglądania telewizji dziennie lub więcej to strata czterech miesięcy z dwóch lat nauki. Podobnie na osiągnięcia uczniów wpływa jedna godzina dziennie spędzana przy komputerze.

Wyniki badania

Jak można się było spodziewać, wyniki badania pokazały, że dzieci, które spędzają dużo czasu na graniu w gry lub oglądaniu telewizji, osiągają gorsze wyniki w nauce niż dzieci, które tego nie robią lub oglądają telewizję sporadycznie.

Czytaj też: Sukces filmu „Hejter” Jana Komasy. Już wkrótce powstanie serial HBO!

„Wyniki pokazały, że bardziej aktywni użytkownicy telewizji i komputerów, po dwóch latach znacznie pogorszyli umiejętności czytania i liczenia w porównaniu ze zwykłymi użytkownikami” – powiedziała kierownik badania, doktor Lisa Mundy.

Dodała, że ​​te dane powinny zmotywować rodziców i uczniów do tego, aby zacząć ograniczać czas spędzany przez dzieci przed ekranem telewizora lub monitora komputera.

Wcześniej WHO wezwała do zwiększenia aktywności fizycznej dzieci poprzez unikanie siedzenia przed komputerami, telewizorami i innymi elektronicznymi gadżetami. Światowa Organizacja Zdrowia jednocześnie poinformowała, że nie trzeba skracać czasu spędzanego przez dziecko na czytaniu, śpiewaniu i grach planszowych.

Źródło: PLOS One

Zdjęcie: Pixabay

Komentarze

Komentarze