PROMOCJA „wielkiego STUKANIA za publiczne PIENIĄDZE”! Z pozoru niewinne KRÓLICZKI budzą wielkie KONTROWERSJE! Słusznie czy…?
„Jako „skandal” i promocję „wielkiego stukania za publiczne pieniądze” określają łódzcy politycy SLD spot resortu zdrowia, którego głównymi bohaterami uczyniono króliki.” – tak grzmi portal ONET.
I faktycznie, sympatyczne, puszyste króliczki ze spotu Ministerstwa Zdrowia wzbudziły wielkie oburzenie. Zaczęło się niewinnie, bo chodziło przecież o promowanie prokreacji (jak widać 500+ to za mało). Jednak u większości osób, bohaterowie spotu kojarzą się z powiedzeniem:
„rozmnażać się jak króliki”
Czyli rozmnażać się w sposób bezmyślny, szybki i nieopanowany. Cóż… spot z taką konotacją wzbudził oburzenie. Kampania została też zauważona przez zagraniczne media., które swoje teksty tytułowały w niemal identyczny sposób:
Polish government urges citizens to multiply like 'rabbits’ – usatoday.com
Polish Government Asks Citizens to Multiply Like Rabbits – nytimes.com
Polish government asks citizens to multiply like rabbits – dailyjournal.net
Krytykując całą kampanię, komentatorzy jakby nie dostrzegli jej prawdziwego przekazu. To jest tego, by dużo się ruszać, zdrowo odżywiać, nie stresować i nie stosować używek.
W czasach, gdy dostępność do treści pornograficznych jest nieograniczona, oburzanie się na króliczki wydaje się przesadą. Nawet jeśli by patrzeć przez pryzmat negatywnych skojarzeń związanych z rozmnażaniem się królików, to przecież nic złego. Od czasu do czasu można przecież poważny temat jakim jest demografia w Polsce, potraktować z… przymrożeniem oka.
Spot prezentujemy poniżej, a więcej o sprawie pisaliśmy TUTAJ.
(aw)