ONI zarabiają mnóstwo PIENIĘDZY! Przeczytaj, KIM naprawdę są INFLUENCERZY!?

Eksperci NASK przygotowali i przeprowadzili badanie dotyczące młodych twórców internetowych. W ankiecie wzięli udział młodzi youtuberzy, vlogerzy – których często nazywamy influencerami. Kim tak naprawdę są i co jest ich główną motywacją? Szczegóły poniżej. 

Twórcy badania mieli na celu zweryfikować jakie są źródła motywacji, a także doświadczenia influencerów. Ekspertom NASK udało się uzyskać szczegółowe informacje na temat młodych użytkowników, dla których Internet jest jednym z głównych źródeł utrzymania.

Chcieliśmy się dowiedzieć, co sprawiło, że postanowili zacząć działać w sieci. Pytaliśmy o to, co ich motywuje, co daje największą satysfakcję, jak radzą sobie z relacjami ze swoimi fanami i rówieśnikami  – mówi Marcin Bochenek, dyrektor Pionu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego NASK. – Zapytaliśmy także co dla nich znaczy – odnieść sukces, a także o blaski i cienie związane z ich aktywnością w sieci – dodaje.

Zobacz też: Czy jesteś DOBRYM RODZICEM? Sprawdź, jakich BŁĘDÓW NIE POPEŁNIAĆ!

Okazuje się, że młodzi twórcy to ludzie z pasją, którzy czerpią inspirację do działania zarówno z sieci jak i świata zewnętrznego. Ogromna część z nich to osoby, które swoją przygodę „z Internetem” zaczęły przypadkowo. Influencerzy dbają o relację ze swoim odbiorcą, szanują jego pragnienia i potrzeby. Starają się ciągle podnosić swoje kompetencje i umiejętności.

Eksperci z NASK poskreślają, że aktywność online daje tym ludziom satysfakcję z dwóch istotnych powodów – pozwala im na nawiązywanie bliskich i serdecznych relacji z odbiorcami, a po drugie – umożliwia samodoskonalenie się i budowanie własnej niezależności.

Działanie w social mediach i Internecie nie zawsze jest takie kolorowe…

Wielu młodych, pozytywnych twórców Internetu miało kontakt z bardzo ostrą krytyką i agresją w sieci, szczególnie na początku swojej działalności. Trudno było im sobie z nią poradzić. Tym bardziej, że najczęściej przy rozwiązywaniu problemów nie było z nimi dorosłych  – mówi Marcin Bochenek z NASK.

Młodzi twórcy uważają, że krytyka ma dla nich wymiar wychowawczy. Po pierwsze czują się dzięki niej odporniejsi, po drugie krytyka motywuje ich do działania, słysząc ją starają się być coraz lepsi, lepiej tworzyć. Dodają również, że ciemną stroną internetowej działalności jest ogromna popularność, z którą influencerzy nie zawsze sobie radzą.

Źródło: NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa)

Źródło zdjęcia: NASK

Komentarze

Komentarze